Thursday, March 14, 2013

Biar Melayu Hilang Kuasa Asalkan UMNO Lingkup..

      

13/03/13. Malam tadi Jokiden sempat menghadiri ceramah Pas di Taman Jokiden. Kehadiran seramai lebih kurang 180 orang telah berjaya menaikkan semangat penceramah-penceramah Pas.
 
Hampir 95% daripada apa yang disampaikan adalah auta dan putar belit ke atas isu-isu tertentu dan juga fitnah. Dalam minda penceramah mungkin fitnah dan bohong tersebut adalah asam garam sebagai perisa kepada halwa telinga.
 
Segala yang cantik molek adalah kepunyaan Pas dan dua rakan sekutunya. Sementara yang buruk dan busuk ialah milik UMNO/BN. "Jika UMNO kalah Melayu akan kehilangan kuasa.." katanya kemudian dia menyambung "Biar Melayu hilang kuasa, Melayu mana??? Melayu UMNO!!!" Jeritnya. Sungguh jahat penceramah Pas ini.
 
Tidak pernah lekang dari mulut penceramah ialah serangan peribadi ke atas Perdana Menteri dan isteri. Rupa-rupanya kepada penceramah Pas di dalam diri dua orang insan ini tidak ada langsung kebaiikan. Ada kalanya penonton memberikan respon secara berlebihan dan ada juga kalanya pendengar tidak respon langsung lalu membuatkan penceramah terpinga-pinga dan terasa tersalah kain.
 
Untuk melahirkan sentimen kebencian, penceramah Pas mengatakan bra yang dipakai oleh DS Rosmah adalah  berharga ribuan ringgit. Ini bukan pertama kali Jokiden dengar sebaliknya sudah banyak kali di ulang oleh penceramah Pas di merata tempat.
 
Untuk supaya tidak rasa bersalah mengambil duit BR1M biasalah pemberian itu diperlekehkan semaksimum mungkin. "Ambillah duit itu, dan undi jangan bagi, kerana itu duit rakyat, bukat duit mak bapak dia.." Di ulang banyak kali bagi menghalalkan penerimaan tersebut.
 
Ahli Pas diminta supaya menyokong Tian Chua kerana bagi Pas adalah benar bahawa pencerobohan di Lahad Datu adalah sandiwara UMNO/BN untuk menangguhkan PRU umum. Penceramah lain pula berkata peristiwa Lahad Datu dirancang supaya rakyat menjadi takut dan terus memberikan undi kepada UMNO BN.
 
Salah seorang penceramah adalah merupakan bekas tahanan ISA dari Sabah dan pernah menjadi calon PRU di Silam. Jokiden tidak kenal dia, namun hampir keseluruhan ceramahnya adalah persepsi, andaian, tohmahan dan fitnah. Selamba je dia mengatakan UMNO/BN kalah tidak mengapa kerana mereka telah memindahkan wang RM1 trillion ke luar negara. Bersusah payah dia nak menerangkan bagaimana besarnya jumlah RM1 Trillion tersebut. 
 
Dia juga mengetahui bahawa dalam pertemuan PM dengan DYMM SPBYA pagi tadi, PM telah menasihatkan Agung supaya menangguhkan PRU kerana PM berpendapat sekiranya PRU diadakan huru hara akan berlaku. Adalah lebih wajar Agung berterusan melantik 'care taker goverment' dan menyerahkan urusan pentadbiran negara ini selamanya kepada PM.
 
Walaupun berhempas pulas dia hendak menerangkan logiknya kenapa PM bertindak menasihat Agung sebegitu, namun pendengar nampaknya kurang menerima penjelasan beliau. Akhirnya dia berkata, sekiranya PRU13 tidak memihak kepada pakatan, mereka bersedia untuk keluar ke jalan-jalan raya membuat bantahan kerana diduga SPR telah menipu.
 
Negeri-negeri di bawah pemerintahan UMNO/BN semuanya menghadapai masalah hutang yang tinggi termasuk NSDK. Dia rupanya tidak mendapat fakta bahawa ekonomi NSDK berkembang pesat dan kerajaan negeri mempunyai lebihan kewangan.
 
Biasalah dalam setiap ceramah pakatan akan disebut hutang negara sebanyak hampir RM500 billion tersebut. Rakyatlah yang bakal membayar semua hutang itu kelak. Penceramah Pakatan kebanyakan nya tidak akan menyintuh tentang simpanan besar negara yang mampu menampung 9 bulan eskport tertangguh tersebut.
 
Yang paling menariknya bagi bekas tahanan ISA ini ialah, negeri Selangor terbaik sejak diambil alih oleh PKR. Penang terbaik sejak diambil alih oleh DAP dan Kedah menjadi negeri makmur sejak diambil alih oleh PAS. Sedangkan hakikatnya ialah negeri-negeri tersebut menjadi sebaliknya hanya dalam tempoh 4 tahun pembangkang menerajuinya.
 
Selangor negeri kaya semasa ditinggalkan oleh BN, kini hampir ranap. Yang tinggal cuma diut tabung untuk PRU13 sahaja. Bantuan yang dijanjikan dari serendah RM50 untuk tadika sehingga ke RM1000 untuk pelajar Universiti tidak pernah ditunaikan walaupun tempoh pemerintahan PKR. Contoh penipuan yang paling nyata adalah kerajaan PKR di Selangor.
 
Pas mengatakan sejak PKR menjual pasir di Selangor hasil telah meningkat sebanyak RM40 juta berbanding semasa BN yang cuma RM4juta. Dia memang tidak membaca laporan persidangan DUN Selangor dimana telah dipersoalkan unjuran pendapatan hasil pasir kerajaan Selangor seperti langit dengan bumi dengan apa yang sebenarnya diperolehi.
 
Kerajaan Penang dikatakan bersih sangat daripada rasuah. Jelas DAP berjaya menipu Pas dalam soal ini. Segala-galanya wangi tentang DAP di Pulau Pinang. Projek konsesi tol yang dicadangkan oleh DAP selama 30 tahun mendapat pujiannya sedangkan dalam manifesto pakatan jelas semua tol hendak dihapuskan.
 
Kedah di bawah Pas katanya jauh lebih kaya, lebih aman, lebih makmur dan lebih islamik  daripada Kedah dizaman UMNO/BN dahulu. Pendengar terkedu dan tidak mahu respon dengan kisah ini. Hakikatnya Kedah secara tiba-tiba menjadi usang apabila diambil alih oleh Pas. Kepimpinan Azizan sentiasa diganggu gugat oleh segelintir pemimpin PAS yang bercita-cita tinggi. Dalam PRU13 nanti PAS dan PKR akan kehilangan banyak kerusi Parlimen di Kedah ini kepada UMNO/BN.

Yang paling penceramah ni pomangak ialah bilo dio kato pemboghian IC kek wargo Sulu sebanyak 800,000 di Sabah tomasuk tompek dio kek Silam tu untuk menjadi ahli UMNO somato-mato nak mengalahkan PBS. Dio ulang banyak kali (nasib baik sei tak saman dio) akibat IC tulah kini oghang Sulu monuntut macam-macam ke Sabah, sobab mereko dah menjadi ahli UMNO dan mombantu mengalahkan PBS. Dio nak kaitkan pencerobohan di Lahad Datu dengan konspirasi UMNO lah tu.

Penceramah ni lupo ko, maso UMNO mengalahkan PBS jumlah daftar pengundi di Sabah cumo 600,000 oghang yo. Mano datang ea jumlah pengundi soghamai 800,000 tu. Terkini pun jumlah pengundi Sabah yang berdaftar cumo 969,467 oghang. Wargo Sulu agak ea adolah dalam 22,000 kot. Di P 188 Silam, jumlah pengundi cuma 43,000 sahaja.

Terkini di Selangor terdapat penangguhan projek pembangunan dan pelaburan sebanyak hampir 500 projek disebabkan bekalan air tidak mencukupi. Namun bagi penceramah Pas ini dia yang duduk di Selangor tidak pernah mengalami masalah bekalan air. Secara tidak langsung dia mendedahkan kenapa kerajaan Selangor menolak Projek Langat 2 ialah disebabkan tidak mahu kroni-kroni UMNO/BN menerima komisyen yang tinggi daripada perlaksanaan projek itu. Pulak dah..

Banyak lagilah isu-isu lawak yang mereka hamburkan maklumlah ceramah bermula jam 9.30 malam dan berakhir sehingga 12 malam. Dia hanya terkedu seketika apabila mengulas isu "The devil you know..." Baginya orang UMNO dan pemimpin ini semuanya syaiton yang jahat yang dikenali. "Kalau nak pilih menantu, nak serahkan anak, kita nak bagi pada orang jahat yang kita kenali atau orang yang baik yang kita tidak kenali..???" Tanyanya berulang kali kerana penonton tidak respon. Akhirnya kedengaran dengan terang dan jelas jawapan "Yang jahatttttttttt!!!!" lalu dia terkedu. Mengertilah dia bahawa diantara yang hadir tersebut bukan semuanya terdiri daripada penyokong totok Pas.    

 

1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU.
 

No comments:

Post a Comment