Thursday, March 14, 2013

Antara Fareez Dan Wan Azizah Ni.. Nuar Pilih Siapa..

Gollllllllllllllllllllll!!!!!!.
 
 
 
 


Pelbagai kepelikan timbul dalam isu Mohd Fareez Kamal ni. Pelik yang pertama ialah isu ini tiba-tiba timbul. Betul ke dia menulis surat kepada Hj Hadi mohon simpati dan perlindungan. Kalau betul kenapa pula kepada Hj Hadi. Kenapa surat itu tidak dihantar kepada Nuar terus atau kepada Assmin Ali ke, Zaid Ibrahim ke, Nalla Karupan ke, Ibrahim Ali ke? Malah dia boleh hantar surat itu terus kepada PM. 
 
Jika betul surat yang bertulis tangan tu dihantar kepada Hj Hadi, apa yang Presiden Pas itu boleh lakukan. Perlindungan apa yang dia boleh berikan.? Ada masa ke dia nak melayan kisah-kisah 'cemburu' ni?
 
Konspirasi apa pula yang nak mereka rancang kali ini? Yang mencemburui dia ialah Wan Azizah dan Nurul Izzah, kenapa pula Hj Hadi dilibatkan.
 
Nak kata surat itu tidak betul, kenapa pula dia buat laporan polis?? Ish..ish bertambah pelik bunyinya. membaca jawapan dia kepada penafian Zuraidah lagi pelik kita. Keliru dan berbelit-belit sampai nak merujuk kepada perlembagaan parti.
 
Isunya apa?? Isunya mengikut perasaan hatinya Wan Azizah mencemburui dia kerana rapat dengan Nuar. Nurul Izzah cemburukan dia sebab dia rapat dengan Nuar. Memanglah dua insan itu patut merasa cemburu jika hubungan tersebut terlalu rapat melangkaui batas hubungan antara majikan dan pekerja.
 
Tetapi kenapa soal-soal cemburu ini hendak diadukan kepada Hj Hadi. Siapa yang menasihati dia berbuat demikian. Pegawai kanan PM ke, Rafizi ke? atau Sam Ketot yang menyuruh dia menulis surat itu. Pelik kita.
 
Hj Hadi kenapa pula membisu ni? betul ke dia ada terima surat itu atau hanya para blogger sahaja yang merekacipta. Kalau rekaan kenapa sampai Zuraidah pulak membuat penafian. Ish..ish.. pening. Dan macam mana pula surat sulit bertulis tangan boleh terlepas kepada blogger??
 
Nuar pun kenapa diam je, tak menafikan dan tak mengiakan. Entah-entah dia tak yang menyuruh si Fareez ni menulis surat tersebut?? Nak mereka satu lagi konspirasi. Bukan dia tidak tahu konspirasi ni macam mana smart sekalipun akhirnya kelak akan kantoi juga. Buat apa nak berkonspirasi. Siapa yang dia nak perangkap sebenarnya.??
 
Sembilan point kenyataan Fareez ni menampakkan dia sungguh 'hebat' ni. Mementingkan maruah parti dan sebagainya, bunyi cakap macam seorang pejuang tulin. Sanggup pula mempertikaikan Presiden parti.
 
Jika situasi ini berlaku kepada UMNO/BN, tengoklah pencacai pakatan samada melalui media sosial atau ceramah pasti akan menimbulkan banyak kali tanda soalan???? mestilah mereka akan kata ini semua sandiwara.
 
Sebenarnya isu pokok di sini ialah soal 'cemburu' Dulu pernah dilaporkan bahawa Wan Azizah dan Nurul juga begitu mencemburui Sukma Dermawaan. Samakah episod ini? Kenapa pula mereka berdua begitu cemburu kepada budak kecik ni. Pelik kita?
 
Nuar sudahkah memarahi atau menegur manja si Fareez ni kalau betul dia menulis surat tersebut? Atau Fareez ni sudah melatah dan tersilap langkah?? Belum sempat pencacai pakatan nak mengkaitkan UMNO/BN dalam kisah ini, dia sudah terlebih dulu pulak menjawab penafian Zuraidah dan telah juga membuat laporan polis. terancam sungguhkah keselamatan dia oleh sikap cemburu Wan Azizah dan Izzah tersebut. Kantoi lagi nampaknya.
 
Tak apalah, katalah isu ini benar, cemburu tersebut benar, surat bertulisan tangan tersebut benar, penafian Zuraidah itu benar, penafian Fareez juga benar, habis dimana pendirian Nuarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr??? Dia nak menyebelahi siapa ni? Nak berpihak kepada isteri dan anaknya ke atau nak berpatah arang lalu menyokong Fareeeeeeeeeeeeeeeeezzzzzzzzzzzzz??

'Saya masih SU Politik Zuraida'

Mohd. Fareez
 
 
KUALA LUMPUR 12 Mac - Kelmarin, Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin di dalam portal berita antarapos.com menafikan Mohd. Fareez Kamal Intidzam adalah setiausaha politiknya.
 
Sebaliknya Zuraida berkata, Mohd. Fareez pada 2011 hanyalah sebagai pembantu urusan Parlimen yang kemudiannya berhenti untuk membantu perniagaan bapanya.
 
Ekoran daripada penyiaran berita tersebut, pelbagai persoalan mula timbul dalam kalangan masyarakat terutama di pihak media serta blogger iaitu sejauh mana kebenaran dakwaan berkenaan.
Berikut kenyataan penuh Mohd. Fareez bagi menjawab segala persoalan berikutan penafian yang dibuat oleh Zuraida itu:
 
"Saya masih ahli Keadilan. Tanggungjawab saya untuk bersuara dan berkata benar:
 
1. Sehingga hari ini, saya masih lagi ahli Keadilan, Setiausaha Politik Zuraida dan Pegawai Diplomasi Sulit (Antarabangsa) buat Datuk Seri Anwar Ibrahim. Saya tidak pernah meletak jawatan dan juga tidak pernah disuruh untuk berhenti bertugas oleh kedua-duanya.
 

2. Saya memahami situasi, keadaan dan alasan sehingga memaksa Zuraida untuk mengeluarkan kenyataan tersebut.
 
3. Sehingga hari ini juga, saya tetap komited bersama perjuangan Keadilan dan sebagai ahli parti - adalah hak saya untuk bersuara, sejajar dengan Perlembagaan Parti yang ditetapkan.
 
4. Saya berharap Puan Presiden, Datin Seri Wan Azizah tidak memecat saya kerana adalah tanggungjawab buat saya untuk bercakap benar - bahawa Wan Azizah tidak layak untuk memimpin Keadilan menjelang pilihan raya akan datang kerana beliau sendiri tidak boleh bertanding kerusi Parlimen.
 
5. Dimanakah maruah parti jika pemimpin Presiden sendiri tidak boleh bertanding?
 
6. Namun, saya tetap bersedia dengan sebarang tindakan parti termasuk tindakan disiplin atau pemecatan.
 
7. Walau bagaimanapun, andai ianya tetap berlaku - demi mempertahankan hak saya, saya juga bersedia dan tidak akan teragak-agak untuk membongkar perihal sejak bila wujud perasaan cemburu dan hasad dengki Wan Azizah terhadap saya.
 
8. Pimpinan harus faham bahawa sikap cemburu melampau Wan Azizah terhadap beberapa pemimpin dan pekerja di dalam parti ini lambat laun akan menghancurkan Keadilan.
 
9. Kelangsungan Keadilan dan kecemerlangan Pakatan Rakyat adalah lebih utama dan prioriti berbanding kepentingan individu dan peribadi Wan Azizah."


 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU..
 

No comments:

Post a Comment