Sunday, March 10, 2013

Apa Yang Janggut Ni Merepek Ni...


  

Nasib baiklah Azhar Idrus ni penyokong Pas. jika tidak apabila dia mengatakan sumpah lahanat tidak ada dalam hukum Islam pastilah tidak cukup tanah dia dikutuk oleh pencacai pakatan haram ni.
 
Memanglah sumpah lahanat itu bukan untuk menuduh Nuar bersalah. itu semua dunia tahu dan faham kecuali Azhar Idrus ni sahaja. Saiful melakukan sumpah lahanat tersebut untuk membuktikan dia benar-benar di liwat, bukan untuk mebenarkan tuduhan dia di liwat. Berbeza tu.
 
Untuk membenarkan segala tuduhan tersebut, dalam perundangan moden ini semua bukti kena cukup. Bagaimana air mani Nuar ada dalam dubur Saiful kena dibuktikan. dimana perbuatan liwat itu berlaku kena dibuktikan. Apa Pass Word yang digunakan untuk meliwat juga kena dibuktikan. Terlalu banyak perkara yang perlukan bukti sahih untuk menudud seseorang tersebut.
 
Itu yang pihak polis lakukan dan AG dakwakan dan mahkamah putuskan. Mengikut Azhar Idrus ini Saipul pulak yang wajub dihukum kerana membuat sumpah lahanat. Dia ni dah habis mengaji ke belum. Jika Saiful hendak dihukum, si Azhar ni nak guna undang-undang mana?? Mahkamah sivil ke, Mahkamah syariah ke atau enakmen hukum hudud Pas di Kelantan yang diwartakan pada tahun 1993 tersebut.
 
Dia ni sama dengan Nik Aziz melihat sesuatu dari sudut politik dan kepentingan politik parti Pas. Tidak bolehkah dia menetapkan dakwahnya semata-mata kerana Allah SWT dan bukannya kerana politik Pas.
 
Katanya lagi sumpah laknat tidak boleh dijadikan alasan untuk menuduh kerana tiada saksi yang menyaksikan perbuatan liwat tersebut berlaku. Sebab tidak ada saksilah Islam memberi jalan keluar iaitu kena bersumpah untuk membuktikan dakwaan seseorang. 4 kali sumpah.
 
Kalau dah ada saksi 4 orang melihat perbuatan tersebut, maka 4 orang itu boleh sahaja tampil ke mahkamah atau di sapina sebagai saksi. Lagipun sumpah ini tak ada kena mengenapun dengan kes dalam mahkamah. Hakim membuat keputusan tidak berdasarkan sumpah Saiful pun.
 
Kalau ada 7 orang saksi melihat seseorang di liwat, tidak pula mereka cuba memberhentikan perbuatan itu, elok rasanya 4 orang itu di sula. Dahlah mereka tidak berusaha untuk mencegah perbuatan itu, mereka pula naik syok atau asyik gelak-gelak je..
 
Namun jangan lupa saksi pun boleh berpusing 360 darjah atau membuat pusingan U, bila dia mampu dirasuah atau diugut. Banyak  terjadi perkara seumpama ini terutamanya apabila ditawarkan ganjaran beratus ribu atau berjuta ringgit. Boleh pitam mata juga dibuatnya.  
 
Atau dia ni nak mengikut contoh teladan Taliban kot, mangsa rogol bunting, lemah, di bawa ke mahkamah, bukti tak cukup, dia pula yang kena sebat atau kena tembak kerana kononnya mengaku dia dirogol. Kalau bukan dia dirogol kenapa perutnya buncit dan anak yang dikandung semakin hari semakin membesar. Siapa punya kerja, takkan dia dirogol oleh monyet pulak.
 
Lagi satu hujah dangkal dia seperti di bawah:
 
"Bukan senang nak buat liwat ni.., Anwar umur berapa? 63 tahun lebih.. Saiful umur berapa? 20 tahun lebih.. Gagah, tubuh besar molek.. Ada pulak orang boleh liwat dia (Saiful)..? Tak masuk akal langsung.." kata Azahar Idrus dalam ceramahnya. ~ MPP News
 
Sekarang ini terdapat ribuan ubat 'kuat' pelbagai jenis untuk orang yang lemah tenaga syawat. Bersepah di pasaran. Lagipun umur 80 atau 90 tahunpun masih ada yang mampu melakukan hubungan sek. Apalah.. Semaklah kes-kes di mahkamah, kanak-kanak di bawah umur dirogol oleh orang telah lanjut usianya. Banyak.

Kalau mangsa rogol atau liwat tersebut katalah anak dia ni, agaknya apalah komen dia pulak eah.
 
 
          

ADUN Lendu, Idderis Kassim meninggal dunia

DATUK IDDERIS KASSIM
 
KUALA LUMPUR 10 Mac - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lendu, Datuk Idderis Kassim meninggal dunia di Hospital Pakar Putra Melaka kira-kira pukul 6.45 petang ini akibat barah usus.
Allahyarham juga Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Melaka. - UTUSAN Al-Fatihah

 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU.
 

No comments:

Post a Comment