Friday, March 15, 2013

Lagi Petanda Kelantan Akan Jatuh Ketangan BN..


 
Ceramah Pas di Pulau Condong, Machang malam tadi.. 
 

Kehadiran PM di Kelantan pada hari ini telah mendapat sambutan hangat oleh rakyat pelbagai kaum. Ada akhbar yang mengatakan jumlah kehadiran melebihi 20,000 orang. Pihak TV pula menganggarkan jumlah yang menyambut PM melebih daripada 40,000 orang. Sambutan meriah ini jelas menunjukkan penduduk di Kuala Krai dan Tanah Merah telah menerima baik kehadiran Perdana Menteri.

Berapapun jumlahnya manifestasi daripada kesanggupan rakyat Kelantan untuk datang mendengar amanat daripada Perdana Menteri membuktikan bahawa mereka sememangnya sudah bersedia untuk satu kejutan dan perubahan. Mereka tidak berasa takut dan bimbang lagi untuk menunjukkan sokongan.

Mereka tidak lagi berasa 'berdosa' apabila menolak Tuan Guru dan memberikan sokongan kepada UMNO/BN. Mereka telah nampak dari sudut mana sekalipun BN lebih dipercayai untuk menunaikan segala janji yang dibuat demi untuk rakyat Kelantan.


Nak buat janji lagi ke..???
 


Malah Perdana Menteri mengingatkan cukup, cukup lah kerajaan Pas asyik berlawok semata-mata. 22 tahun menabur janji manis namun rakyat terus terpinggir. Turut dingatkan oleh Perdana Menteri ialah '7 dosa besar' Pas terhadap rakyat Kelantan. Antaranya termasuklah tidak mempertahankan Kalimah Allah.
 
Pada minggu lepas, penyokong the Red Warriors sempat memberikan penghormatan kepada anggota pasukan keselamatan yang terkorban dalam tragedi Lahad Datu. Tidak adakah pihak-pihak pakatan yang nak spin tentang peristiwa ini atau mereka memang sudah nampak bahawa Pas Kelantan bakal tewas kepada BN Kelantan dalam PRU13 kelak..
 

 
Ini salah satu petanda tumbangnya Kelantan ni..


Penonton takafur di Stadium Sultan Muhammad IV untuk pejuang terkorban


KOTA BHARU 7 Mac - Kira-kira 10,000 penonton yang menyaksikan perlawanan bola sepak di Stadium Sultan Muhammad Ke IV di sini malam tadi bertafakur sebagai menghormati lapan anggota polis yang terkorban akibat pencerobohan kumpulan pengganas bersenjata di Lahad Datu dan Semporna, Sabah.
 
Mereka bersama pemain pasukan Kelantan dan Maziya Sports & Recreation Club dari Maldives, bertafakur sebelum perlawanan bermula 8.45 malam yang membuatkan suasana stadium yang riuh rendah menjadi sunyi sejenak.
 
Penyokong yang beragama Islam menghadiahkan bacaan al-Fatihah kepada anggota polis terkorban yang beragama Islam.
 
Seorang penyokong 'The Red Warriors', Ismail Muhammad, 45, dari Tumpat berkata, orang ramai amat menghargai pengorbanan anggota pasukan keselamatan yang sanggup mempertaruhkan nyawa untuk mempertahan tanah air daripada pencerobohan kumpulan pengganas itu.
 
"Kami mendoakan keselamatan kepada anggota pasukan polis dan tentera yang kini sedang berjuang untuk menghapuskan kumpulan penceroboh itu di Sabah," katanya.
 
Dua anggota polis terkorban dalam pertempuran di Kampung Tanduo, Lahad Datu pada Jumaat lepas, dan enam lagi dalam serangan hendap di Kampung Simunul, Semporna pada Sabtu.
 
Perlawanan antara Kelantan dan Maziya Sports & Recreation Club dalam saingan pertama Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) itu berkesudahan seri 1-1.

 

1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU.
 

No comments:

Post a Comment