Thursday, February 14, 2013

Berita Ini Menyebabkan Demam Nuar Bertambah...


  
Melihatkan kehadiran sebanyak 80,000 orang di majlis sambutan Tahun Baru Cina di PP tempoh hari, Nuar menjadi tidak tentu arah. Tidak kisahlah jika orang hadir sebab PSY atau sebab PM datang atau sebab kedua-duanya sekali.
 
Ucapan PM pada malam tersebut walaupun pendek tetapi padat dan  amat terkesan serta  menyintuh hati rakyat Pulau Pinang. Ternyata majlis tersebut berjaya membuatkan pemimpin pakatan rungsing dan mengelabah.
 
Pencacai mereka sibuk mencari kelemahan di mana ada untuk di spin. Maka mereka menemui antaranya PM kena 'boo' dan kos membawa PSY sebanyak 'RM2 juta' lalu digembar gemburkan dengan begitu hebat sekali.
 
Jokiden mengikutinya secara live ucapan PM melalui blog Pisau, tak ada pulak terdengar orang ramai begitu kuat menjawab 'NO' apabila PM bertanya "are you ready for BN" Peliknya itulah yang cuba di spin oleh puak pembangkang ini. Jika jawapan 'NO' begitu hebat takkanlah PM nak ulang pertanyaan yang sama sampai tiga kali. 
 
Yang nyata pada majlis sambutan tersebut ialah rakyat PP tidak mematuhi saranan Ketua Menteri Tokong nya upaya rakyat hadir dengan baju merah, kuning dan hijau. Adalah dua tiga kerat yang memakai baju kuning dan mereka seperti rusa masuk kampung atau seperti orang yang tersalah kain.

Untuk menonton konsert orang sehebat PSY yang mengatasi Justin Bibber dalam hit di youtube sudah tentu memerlukan seseorang membayar ratusan ringgit atau ribuan ringgit. Ini cuma sekadar RM25 je seorang.

Untuk membawa Tiger Wood bermain golf di negara ini promoter terpaksa membayar RM3 juta. Untuk membawa Amstrong ke D' Tour De Langkawi RM1.7 juta diperlukan. Oklah tu jika RM2 juta untuk membawa PSYdan 80,000 orang pula berpeluang menyaksikannya. Munasabah. Tak perlulah Persatuan Siniman atau artis Malaysia meroyan.
 
Fakta kehadiran 80,000 orang dan hanya 10 memakai baju kuning tersebut membuatkan Nuar mula pening dan demam.
 
Kemudian kini timbul pula 'fatwa' baru yang mengatakan haram mengundi PAS dalam PRU 13 kelak. Nuar bimbang sangat jika penyokong Pas tidak menyebelahi mereka. Dia tahu sangat bahawa tanpa undi dari penyokong Pas maka dia sudah boleh mengangkat bendera putih. Dia tahu tanpa pengundi Pas, tiada kerusi yang bakal boleh di menangi oleh PKR. TIADA.
 
Dalam dia pening-pening lalat tersebut Presiden MCA pula membawa lagi satu berita  yang membuatkan dia hampir pitam iaitu orang Cina sudah membuat pusingan U. Dr Chua Soi Lek mengatakan pengundi Cina akan memberikan undi kepada BN dalam PRU akan datang. Baca kenyataan Presiden MCA seperti di bawah:
 

 

Sokongan pengundi Cina kepada BN bertambah - Soi Lek


LABIS 13 Feb. - Sokongan pengundi Cina terhadap Barisan Nasional (BN) semakin bertambah berbanding 2008 kerana mereka semakin sedar pentadbiran pakatan pembangkang tidak mampu membela nasib mereka.
 
Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek berkata, pelbagai isu yang gagal mendapat kesepakatan dalam kalangan pemimpin pembangkang sepertia siapa yang akan menjadi perdana menteri sekiranya mereka memerintah telah menyedarkan pengundi.
 
"Kegagalan pembangkang menunaikan janji di negeri-negeri dikuasai mereka juga menjadi penyebab pengundi Cina bertindak membuat pusingan U dengan kembali menyokong BN," katanya semasa menghadiri Majlis Pertunjukan Kebudayaan Cina di Chaah semalam. - UTUSAN




1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN.

No comments:

Post a Comment