Saturday, June 9, 2012

Beban Nuar Dan Hj Hadi Berakhir Jua...


"Kadiaq, lepas ni you jalan sendirilah ye, partipun dah ada.."

Lega!!! agaknya itulah yang terkeluar daripada mulut Tuan Guru Abdul Hadi Awang apabila Kadiaq tidak lagi menumpang beliau ke hulu ke hilir untuk berceramah. Kadiaq sudah mempunyai pentas sendiri. Dia menubuhkan parti baru bernama IKATAN.

Sekalung tahniah kepada Kadiaq. Macam tulah anak jantan. Nak jadi ketua, nak jadi Presiden tubuhkan parti sendiri dan lantik diri sendiri sebagai Presiden. Jangan jadi macam Zaid anak Ibrahim, menumpang parti orang lepas tu sesuka hati dia je, nak bertanding, nak bubarkan parti. Ish.. ish.. orang susah payah nak buat parti dia senang-senang nak bubarkan..

Beberapa kali Kadiaq bersama dalam ceramah PAS dan juga PKR, dia ingin menopoli pentas tersebut. Dia juga memaksa penyokong tegar PAS dan PKR supaya duduk diam dan mendengar dia memuji melangit tentang kisah kejayaan UMNO/BN. Mana tak hanginya penyokong PAS dan PKR yang phobia mendengar nama UMNO...

Dengan tertubuhnya parti Ikatan bermakna Kadiaq terpaksalah berhempas pulas untuk memperkasakan parti tersebut supaya mampu bertahan. Hebat juga cita-cita Ikatan. tahun ini inginkan keahlian mencecah 500,000 orang. Pada tahun hadapan diharapkan keahlian Ikatan mencecah sejuta orang. PKR dah lobih sopuluh tahun ahli baghu ado 60,000 oghang..Muga berjayalah Ikatan.

Ada juga dakwaan parti Ikatan adalah ditaja oleh orang tertentu. Tak kisahlah tu samada betul atau tidak. Yang penting Nuar dan Hj Hadi terlepas dari beban menanggung permintaaan Kadiaq untuk bersama dalam satu pentas ceramah. Cara Kadiaq berceramah jauh berbeza dengan penceramah PAS dan PKR. Kadiaq slow and steady. PAS dan PKR berceramah secara ganas. Memang tak sesuai dan tidak beberapa digemari oleh mereka yang hadir.  

Masa yang diambil oleh Kadiaq untuk berucap pula bukan main panjang sehingga meresahkan pendengar. Bila diberi notis kecil suruh berhenti, dia ingat suruh sambung lagi, maka berlarutanlah sehinggalah juruacara pergi matikan suis mikropon. Selepas ini Kadiaq boleh bercakap tanpa henti sehingga pendengar cabut lari.

Sesiapa yang meroyan nak jadi pemimpin selepas ini ikut sahaja cara Kadiaq, tak perlu berebut-rebut jawatan tertinggi. Tak Perlu Bertanding.. Nak Jadi Presiden..Tubuh Je Parti Baru.. Nizar elok pertimbangkan hal ini. Baca di sini



Related Story Klik: Rasa Nak Gelak..

                                Alahai Kocik Bona Alasan


"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila" Patutlah orang panggil dia Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment