Wednesday, June 6, 2012

PAS Terus Menzalimi Pengikut Mereka..

Ini juga adalah zalim...membiarkan penyokong basah kuyup mendengar mereka menabur fitnah.. 

Menjatuhkan kerajaan yang dipimpin oleh orang Islam adalah haram. Sebaliknya PAS mengajar pengikutnya bahawa adalah wajar. wajib dan boleh berdemo untuk menjatuhkan kerajaan yang 'zalim' dan 'mungkar' Jika kerajaan akhirnya tumbang maka PAS akan dipertanggung-jawabkan. Begitu juga rakan sekongkolan mereka PKR dan DAP.

Di dalam PAS orang yang tidak boleh langsung dibawa ke meja rundingan ialah Nik Aziz. Dari DAP pula ialah LGE dan LKS. Dari PKR orang yang paling 'gila kuasa' ialah Nuar Brahim. Mereka ini bertanggung-jawab sekiranya apa-apa berlaku terhadapat kerajaan Islam yang ada sekarang.

Tafsiran zalim dan mungkar bagi puak-puak ini adalah berbeza sama sekali dengan maksud zalim dan mungkar yang sebenarnya. Tidak berbuat sesuatu untuk kebajikan rakyat setelah mendapat kuasa maka itu adalah zalim. Tidak menyediakan perkhidmatan air yang bersih untuk kesejahteraan rakayat, maka itu adalah zalim.

Mengutip derma setiap kali mengadakan ceramah dan majlis pecah tanah adalah perbuatan zalim dan mungkar yang dihalalkan demi untuk mencapai matalamat. Penderma dan penyumbang selalunya tidak ambil kisah sangat kemana sebenarnya duit sumbangan mereka dibelanjakan. Ini telah  menyelamatkan pihak penganjur sejak sekian lama.  

Majlis Syura PAS menyokong demontrasi kerana mengatakan sudah tidak ada cara lain yang berkesan untuk menegur kerajaan. Kerajaan di lihat zalim semata-mata atas isu pengundi asing dalam daftar SPR. Dalam setiap pertemuan dengan pihak SPR mereka telah gagal memberikan bukti tentang perkara yang mereka dakwa.

Setiap dakwaan mereka dijelaskan dengan terperinci oleh SPR dan pada ketika itu mereka menerimanya dengan senang hati. Apabila keluar sahaja daripada bilik mesyuarat, mereka mula kembali mempertikaikan segala apa yang dibincangkan sebelumnya. Ini juga sesuatu yang zalim yang mereka lakukan. 

"Ia amat selari dengan syariat bagi menegakkan amar makruf dan nahi mungkar, bahkan ianya menjadi wajib apabila tiada cara lain yang lebih berkesan bagi menyekat kemungkaran dan tindakan Umno dan BN.

"Demonstrasi adalah salah satu cara makluman kepada awam mengenai ketidakpuasan hati terhadap sesuatu kezaliman, penyelewengan, penyalahgunaan kuasa dan lain-lain setelah cara lisan tidak diendahkan oleh pihak berkuasa.

"Dalam konteks Malaysia hari ini demonstrasi 'duduk dan bantah' adalah salah satu cara terbaik menjatuhkan kezaliman khususnya sebagaimana yang telah berlaku di Mesir," kata Majlis Syura Ulama PAS yang dipengerusikan Mursyidulnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat
. Seterusnya di sini.

Menyamakan kerajaan BN dengan regim di Mesir, Tunisia dan Syria atau Libya adalah perbuatan yang tidak bertanggung-jawab bertujuan untuk menghasut rakyat supaya bangun memberontak. Kerajaan ini dipilih secara sah dan mandatnya adalah sah. Sama macam di Kelantan yang suatu ketika dahulu hanya memerintah dengan kelebihan satu kerusi sahaja. Itu tetap sah.

Di negara-negara yang mengamalkan pemerintahan cara diktator tersebut kedudukan pembangkang adalah amat hina. Mereka dipenjara, diseksa dan dilarang bersuara dalam pelbagai bentuk tekanan,

Di Malaysia pembangkang ada kalanya berlagak seperti raja, hidup kaya raya dan melancung ke serata dunia. Di Mesir, tumbang kerajaan yang ada naik pula kerajaan yang baru, mereka terdiri daripada orang yang sama.

Malaysia mempunyai penduduk yang berbilang kaum dan komposisinya adalah besar. Setiap kaum cuba menjadi juara kepada kaum masing-masing. Di sinilah wujudnya kelak ketidak adilan. BN selamanya telah berjaya berlaku adil kepada semua pihak sebab itu negara terus makmur, aman damai dan maju.

Apakah ini, segala kebaikan dan kemakmuran ini yang dikatakan oleh Majlis Syura PAS sebagai zalim.??? Yang zalim ialah PAS kerana mereka menyalah gunakan agama selamanya.


 
"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila" Patut Mahpooozzz Bean.

3 comments:

  1. Assalamualaikum,

    " Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan" –(Al-Maidah: 8)

    ReplyDelete
  2. MAsya Allah.. katak2 puru hijau sedan khusyuk dlm hujan smabil dgr fitnah dr pemimpin TOGHUT mereka.

    PAS laknatullah sedang men'tamrin'kan katak2 mereka dgn survival dan cabaran mcm ni supaya bila buat MERUSUH nanti sudah tegar dan biasa dgn kesusahan.

    Melatih katak2 ini menajdi 'HATI KERING' dlm menentang syariat Allah.

    Allah suruh mereka buat baik mereka pilih buat jahat
    Allah perintahkan berdamai dan kembali pd Al-Quran dan As-Sunnah mereka bantah dan pergi pada DAP dan AMbiga Kuffar HArbi Laknatullah

    Allah perintahkan berlaku adil dlm berhukum, mereka selamatkan pelacor, peliwat, penzia dan kaki betina, malah lantik mereka ini jd 'AMIR'..

    Tunggulah kemusnaha PAS Laknatullah..janji Allah itu Benar. Semoga PAS musnah diseluruh negara ( DOA NIZAR) AMEEN~

    ReplyDelete
  3. MANGKUK HAYUN SEDANG BERTENGGEK BERAK TIME DENGAR OSTAZ CELOP MELALAK..MMG BODOH

    ReplyDelete