Saturday, June 9, 2012

"Gatal Mulut'..Nik Aziz Semakin Melampau..


  
  

Nik Aziz sifatkan Mufti Perak ‘gatal mulut’


KOTA BHARU 8 Jun - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) menyifatkan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria sebagai seorang yang ‘gatal mulut’ mahu bercakap tentang politik sedangkan beliau tidak tahu apa-apa.

Berucap ketika menyampaikan kuliah Jumaat di hadapan Pejabat Badan Perhubungan Pas negeri, di sini hari ini, Nik Abdul Aziz berkata, memperoleh kerusi dalam pilihan raya sememangnya menjadi matlamat Pas kerana tanpanya parti ini tidak dapat membina kerajaan untuk melaksanakan Islam.
“Ada seorang mufti gatal mulut bercakap politik padahal dia tak reti. Dia kata Pas ini hanya nak kerusi sahaja, baik saya nak tanya dia, Nabi Muhammad tinggalkan Mekah ke Madinah, buat apa dia tinggalkan rumah tangga, anak, tengah malam buta lari dari Mekah ke Madinah, nak apa kalau tidak kerana nak kerusi?

Kadang-kadang kita berasa janggal dengan perbandingan-perbandingan yang Nik Aziz buat dari semasa ke semasa. Untuk menguatkan hujah dia, ada kalanya dia tersasul dalam membuat perbandingan terutama yang mengaitkan Junjungan Besar Rasullallah saw.

Perkara ini beliau sebut secara spontan dan seperti yang Jokiden pernah sebut sesuatu yang spontan adalah lahir dari hati. Dia yang selalu 'gatal mulut' tetapi dia tuduh orang lain pulak.

Antara perbandingan beliau yang kita masih ingat ialah Tuhan juga mencarut. Jadi ahli PAS dibenarkan mencarut dan memaki hamun sesiapa yang mereka suka. Maknanya penggunaan kata-kata kesat dibenarkan oleh Nik Aziz.

Nabi Muhamad sama dengan mamat-mamat lain yang lahir di Kelantan. Maknanya tidak ada istimewanya Junjungan Besar kecuali selepas di pilih oleh Allah menjadi Nabi dan Rasul. 

Kini beliau katakan Nabi berhijrah dari Mekah ke Madinah kerana hendakkan kerusi. Semakin melampau dia ni.

Bila Ulamak UMNO tidak menegur pemimpin UMNO mereka marah dan sanggup menghina para mufti dan ulamak UMNO yang makan gaji buta. Bila Ulamak UMNO menegur orang politik secara amnya mereka kata pula Ulamak mestilah menumpukan dalam perkara agama sahaja dan jangan hendak mencampurkan hal-hal agama dengan politik.

Mereka sahaja yang boleh bercakap tentang kedua-duanya iaitu hal agama dan hal politik. Orang lain tidak mempunyai autoriti atau tidak berhak.

Penyelewengan pemimpin PAS akan berterusan dan mana-mana ahli yang sudah sedar dan tidak sanggup bersubahat, maka segeralah tinggalkan PAS. Masuk sahaja parti IKATAN yang baru ditubuhkan tersebut. Selamat.

"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

1 comment:

  1. Dia patut bertaubat. Mulut makin celupar dan dah mengarut. Tu tanda2nya dah nak nyanyok kot.

    ReplyDelete