Sunday, June 3, 2012

PKR Menyerang Negeri.. Pemimpin UMNO/BN Cabut Lari!!!!


Terima kasih Datuk.. you're my hero today..

"Mana ceramah UMNO/BN ni?" 

Sering soalan tersebut Jokiden lontarkan kepada mana-mana pemimpin UMNO yang Jokiden temui secara tidak sengaja.

"Pilihanraya lambek laie.."

Itu pula jawapan yang sering Jokiden terima.

"Buek apo buang maso, boceramah.. gunokan teknologi..IT.." Mak oii seorang lagi respon kepada soalan Jokiden sambil mengangkat tinggi handsetnya, macamlah dia hebat sangat dalam dunia IT tersebut. 

Dalam menulis di blog ini Jokiden sebenarnya mengelakan diri daripada berbicara soal-soal negatif  tentang BN, tentang UMNO dan tentang pemimpin kerana tidak mahu memberi bola tanggung kepada pihak pembangkang. begitu juga dengan bloger yang lain kebanyakan mindset mereka ialah membicarakan yang negatif tentang pembangkang.

Kita tidak mahu tumpang sekaki dan bernada seolah-olah kita juga di pihak pembangkang. Kita tidak mahu menghangatkan lagi suasana dengan menyimbah minyak ke api. Namun itu tidak bermakna kami menutup mata kepada semua yang tidak baik tentang pemimpin UMNO/BN. 

Masih ramai pemimpin UMNO/BN yang berlagak hebat, mengaku buat itu dan ini, dia sahaja yang betul, dia sahaja yang berpengaruh, idea dia sahaja yang terbaik dan dia sahaja calon yang winable. Stop.

Malam tadi 1 Jun 2012 Jokiden sempat menghadiri dua ceramah. Ceramah Presiden JATI Dr Hassan Ali di Taman Kobena dan ceramah PKR yang dihadiri oleh Nuar di Desa Rhu Sikamat.

Sebelum itu program PKR di NSDK ialah di Juaaseh (tompek Jokiden tu) kemudian di Jeram Padang (kawasan yang mereka jangka akan menang kali ini) dan di Seremban. Mereka juga sempat bertemu dengan SPR NS pada sebelah petang.

Biasalah dalam mana-mana ceramah PKR ini, fitnah menjadi hidangan kepada para pendengar. Lunyai DS Najib dan DS Rosmah Mansor mereka kerjakan. Turut di bela ialah Timbalan Presiden PKR Azmin Ali. Semua mereka sebut, lepas satu-satu dan setiap penceramah menokok tambah apa yang kurang.

Kehadiran di ceramah Nuar agak ramai sekitar 1200 orang, suku daripadanya mungkin orang BN. Kutipan derma melebihi RM2000.00. Kebetulan hari ini  di satu majlis kenduri Jokiden bertemu dengan Bendahari Cabang Sikamat yang menjadi tuan rumah malam tadi, lalu Jokiden tanyakan berapa jumlah kutipan.

"Malam ni tak banyak..RM2,000. 00 lebih sikit." katanya,

Maknanya pada ceramah-ceramah yang lain jumlah kehadiran mungkin lebih lagi dan jumlah kutipan mungkin lebih tinggi.

"Duit tu pergi kemana?" Jokiden tanya lagi..

"Semua masuk ke akaun cabang..RM100 untuk Shamsul Iskandar.." Jelasnya lagi.

Jika ada ceramah UMNO/BN dimana-mana dalam NSDK ini maka baguslah, boleh juga menyanggah segala hujah yang pembangkang taburkan sebelum rakyat terlupa. Kalau tidak ada macam mana?? Capo nak jawab? nak bia an yo pombangkang molutu UMNO/BN?? yang maco blog ghamai bona ko?? Ceramah tetap perlu dalam menghadapi dakyah pembangkang ini.

Sementara kehadiran di ceramah Presiden JATI, Datuk Dr Hassan Ali, tidaklah memberangsangkan. Sekitar 300 orang sahaja. Kesian Jokiden melihatnya. Sedangkan hebahan ke serata NSDK. Buktinya pagi tadi Jokiden ke Tampin, di lampu isyarat Kendung terdapat kain rentang yang besar menjemput orang ramai ke ceramah beliau.

Seronoknya mendengar ceramah Dr Hassan ialah, kisah mengenai tentang murtad sikit sahaja. Selebihnya dia belasah PKR dan PAS kaw..kaw punya. Habis dia dedahkan, hinggakan dia sebut juga tentang Aiskrim koneto.. hahaha.. Dia menggesa rakyat di Taman Kobena bekerja keras sehingga ke peti undi di hari mengundi kelak. Dia menggesa supaya orang Taman Kobena menolak pembangkang yang dia sifatkan sangat kotor dan jijik. Dia juga menggesa dimulakan rumah 10, maknanya seorang yang hadir malam itu menjaga 10 orang pengundi atau menjaga 10 buah rumah pengundi jika mampu.

Malam ini Dr Hassan Ali benar-benar memakai baju UMNO. TERIMA KASIH DR HASSAN.

 
"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment