Tuesday, June 5, 2012

Sudah Tiba Masanya Nuar Ditangkap..Tun Dr Mahathir.

Tangkap dia!!!
 
Tun Mahathir ternyata sudah fadeup dengan karenah Nuar Brahim sejak kebelakangan ini. Beliau seolah-olah menyindir Nuar, menyindir Amerika dan menyindir kerajaan. Lihat di bawah:



10. If you are a favourite candidate of foreign powers for regime change, you can do what you like, and any Governmental action against you would be labelled as uncalled for oppression. If an election is near and the favourite is going to be a candidate and bring about regime change, then Government action against this privileged person would be regarded as attempts to undermine his chances of overthrowing the Government.

11. That the favourite purposely timed his violence just when elections are near would be ignored. That the provocation of the police is deliberate and meant to elicit “police brutality’” will also be ignored. That the police are beaten up, that police cars have their glass windshields smashed and the police car is overturned in full view of TV cameras – all these are inconsequential.

12. The main thing is the action against the favoured opposition by the Government will be deemed political rather than an exercise in legal equality by the Government.Baca selanjutnya di sini 


Beliau juga seolah-olah menyindir yang kerajaan slow, lemah dan tidak berani bertindak terhadap Nuar. lihat juga point no 9 sebelumnya.

Tengku Razaliegh, Tun Abdullah Ahmad Badawi, Dato' Seri Rais Yatim  dan Tun Musa Hitam adalah merupakan tokoh-tokoh yang pernah menentang Tun Mahathir dalam sejarah politik Malaysia. Namun kesemuanya  mendapat tempat kembali tempat selepas itu termasuki Tan Sri Kadiaq.

Tentangan Nuar terhadap Tun Mahathir menyebabkan nasib politik beliau tidak menentu sehingga ke hari ini. Jelaslah bahawa pemecatan Nuar adalah atas kepentingan negara dan bukannya atas kepentingan politik seperti yang Nuar selalu dakwa.

Penyokong pembangkang yang ditemui oleh Jokiden juga ada yang berpendapat Nuar benar-benar tidak bersalah dalam semua hal. Jika Nuar bersalah kenapa tidak dapat dibuktikan oleh kerajaan. Dalam soal sek umpamanya apabila Nuar dibebaskan penyokong tegar dia percaya bahawa segala tuduhan terhadap Nuar adalah bermotifkan politik Semuanya benar konspirasi kerajaan, UMNO/BN.

Apabila cuba diterangkan tentang sebab-sebab teknikal yang membuatkan mahkamah terpaksa membebaskan Nuar, penyokong tegar ini tidak mahu mempercayainya kerana bagi mereka bukti untuk mensabitkan Nuar sebenarnya adalah rekaan semata-mata.

"Tuduh Nuar bapak rasuah dan bapak kroni kenapa tak dakwa.." hujah penyokong tegarnya.. Di pihak kerajaan buat masa ini memang suasana tidak beberapa menginzinkan untuk sebarang tindakan keras diambil terhadap Nuar untuk mengelakan simpati berlebihan kepada Nuar. Sebab itu BN memerlukan mandat besar 2/3 dalam PRU13 kelak.

Majoriti 2/3 BN inilah yang amat ditakuti oleh Nuar kerana terlalu banyak perkara yang bakal menyusahkan mereka akhirnya kelak. Lalu dia bersungguh-sungguh untuk mendapatkan kuasa demi untuk cuba melindungi segala salah laku dia dan rakan-rakannya. Untuk mencapai tujuan tersebut antara strategi yang dia gunakan ialah menggambarkan seola-olah yang bersalah dan yang cuba menutup segala kesalahan ini ialah pemimpin UMNO/BN.

Biasalah dia akan menggunakan ayat-ayat dan slogan yang mampu menaikkan suhu kebencian rakyat seperti katanya UMNO/BN bergayut kepada kuasa dan cuba menyelamatkan kuasa dengan apa cara sekalipun demi untuk menutup segala perbuatan jijik dan jahat mereka.. Dia memang bijak memainkan kata-kata dan pendengar selalunya terpaku dengan gaya mimik muka dan silat lidahnya. Cuma penyokong tegar UMNO/BN sahaja yang tidak dapat ditawan oleh Nuar.

Penyokong tegar UMNO/BN hanya akan pergi ke kem Nuar bukan atas dasar percaya atau menyokong beliau, cuma sekadar kerana tidak berpuas hati dengan UMNO/BN atas sebab-sebab peribadi yang ada kalanya remeh. Dalam ertikata lain, mereka ke kem Nuar kerana hendak membalas dendam supaya mereka dapat berkata "padan muka UMNO/BN"

Mereka ke kem Nuar hanyalah atas dasar dia benci Nuar tetapi dia lebih meluat kepada UMNO/BN.

"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment