Tuesday, April 2, 2013

Masuk BN Terus Jadi Baik..

 
 
 


 
  
Jika ini pun kita masih tidak faham, susahlah. Datuk Zulkifli Nordin 12 tahun dahulu semasa bersama dengan PAS boleh dikatakan dia antara yang tegar berdemo dan menjerit siang dan malam mengutuk kerajaan khususnya UMNO. Baca di sini.
 
Dia juga antara yang berdemo ganas bersama dengan pemuda PAS menentang Ambiga kerana ketika itu Ambiga adalah seorang yang begitu busuk kepada PAS kerana mereka mengatakan Ambiga kerap sangat menghina Islam. Hari ini apa nak buat, bagi PAS Ambiga wanita yang tersangatlah wanginya. Ambiga harus diusong ke hulu ke hilir. Sesungguhnya PAS memalukan diri sendiri.
 
Ketika bersama pembangkang Datuk Zulkifli ini amat kuat menentang UMNO/BN dan pernah beliau mengutuk kaum Hindu dalam ceramahnya. Hari ini setelah keluar daripada menyokong pakatan dia cuba memperbaiki dirinya dan dia memohon maaf kepada Penganut Hindu.
 
Dia juga antara peguam yang dipaksa terlibat untuk mengaitkan PM dengan pembunuhan Altantunya. Dia akhirnya merasa insaf dan tidak ada sesiapa membayar beliau berjuta ringgit untuk pergi meninggalkan Nuar dan kumpulannya. Dia dengan rendah hati memohon maaf kepada PM atas keterlanjurannya.
 
Cikgu Non Al-Afghani ketika bersama PAS amatlah tegar permusuhannya terhadap Islam. dia percaya sangat yang darah  orang UMNO ini adalah halal untuk ditumpahkan. Dia percaya sangat bahawa orang UMNO dan pemimpinya mesti di bunuh.
 
Hari ini dia mendapat hidayah dan keluar meninggalkan PAS. Maka dia jadi baik dan tidak lagi jahat. Dia memohon maaf kepada Tun Mahathir kerana dia pernah berhasrat untuk membunuh beliau. Jika dia terus bersama PAS maka dia akan terus bersubahat dengan kemungkaran agama ini samada dengan kesedaran dia ataupun tanpa disedarinya.
 
Abby Abaddy, Bob Lokman, Hairie Othman dan Aishah antara artis negara yang amat disayangi lantaran keluhuran budi bahasanya. Mereka sering menghormati insan-insan lain. Namun apabila terjebak dengan kehidupan PAS setelah memakai jubah dan ada sedikit janggut dan memakai pula tudung labuh, perangai mereka tiba-tiba berubah. Mereka kini tidak sebaik dulu lagi. Budi bahasa hilang entah kemana sebaliknya riak takbur pula yang dibaja.
 
Sepatutnya masa muda mereka 'jahat' atau 'nakal' dan apabila sudah berumur mereka beransur 'baik' Apa nak buat nasib mereka terbalik. Dosa anak Adam yang paling banyak adalah dosa lidah. Kini mereka seolah-olah gagal mengawal mulut dan lidah mereka.
 
Ezam Mohd Nor suatu ketika dahulu siang malam mulutnya mengutuk orang yang tidak sebulu dengan perjuangannya. Dia sampai sanggup masuk ke penjara kerana membela Nuar. Kini dia kembali kepangkuan UMNO dan menjadi lebih baik lagi perangainya.
 
Lima jeneral pencen ini suatu ketika dahulu kerajaan inilah yang paling baik. Kerajaan inilah yang memberi makan anak bini dan keluarga mereka. Mereka sepatutnya berpuas hati dengan kadar pencen bulanan yang besar yang mereka terima dan tidak melibatkan diri dengan parti pembangkang.
 
Apa nak buat mereka memilih untuk menjadi tidak 'baik' ketika menikmati hari tua mereka dan apabila kini menyertai pembangkang mereka tidak ada pilihan selain daripada merekasaya cerita yang bukan-bukan tentang kerajaan yang semuanya dalam pengetahuan mereka demi untuk menyedapkan telinga pendengar ceramahnya dari kalangan penyokong pembangkang.
 
Semasa bersama kerajaan dahulu, segala-galanya baik, namun apabila memilih gelanggang pembangkang untuk melahirkan bantahan atas alasan kononnya untuk membongkar salah laku pemimpin UMNO/BN dan kerajaan, maka Tamrin ghaffar juga nampaknya sudah gagal mengawal mulut dan lidahnya. Lalu berhijrah dari seorang yang 'baik' dulu kini kepada orang yang 'kurang baik' dari segi pertuturannya.

Ianya bertujuan membalas dendam seperti kata TSS. "Cara berkempen pula terserah kepada kepada kepakaran calon sendiri. Asal dapat memburukkan pihak UMNO dan BN kebenaran fakta tidak perlu difikirkan. Cari saja pegawai kerajaan, tentera dan polis yang kecewa waktu memegang jawatan supaya mereka dapat membalas dendamnya melalui saluran politik."

Terdapat lebih 40 orang yang suatu masa dahulu berada di sekeliling Nuar dalam PKR. Kini kesemuanya seorang demi seorang meninggalkan Nuar atas alasan yang hampir sama termasuk pengasas PKR.

Chua Jui Meng semasa dalam MCA dan kerajaan dahulu perangai dia ok, namun setelah join PKR dia mula dah. Mulut dia dalam mengutuk BN kus semangat. Tetapi dia juga seperti pemimpin lain mungkin kena 'kencing' akhirnya dengan Nuar. Lajim Hj Ukin masa bersama UMNO/BN ok je, namun apabila telah join PKR, mak oii aii, mulut dia. Tapi tak tahulah selama mana dia tidak kena 'kencing'. Dengar sudah bermasalah di Sabah sana.

Bagaimanapula dengan Kadir Sheikh Fadzir??? Semua orang sudah tahu jawapannya.

Kesimpulannya jika hendak jadi baik dan terus baik, tinggalkan puak-puak pakatan tersebut dan masuk BN. Jika sebaliknya memilih untuk mengamalkan mulut laser, join je puak pakatan tersebut dan bersedia untuk memaki hamun dan membuat fitnah, anda akan 'dihargai' 
 
  
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment