Monday, April 1, 2013

Kroni UMNO/BN Menjadi Calon Pakatan Dalam PRU13.. Ishh.ishh..ishh


  

Berbuihlah mulut puak-puak pakatan ini mengatakan UMNO/BN mengamalkan kroni dan pilih kasih dalam pemberian tender projek atau peluang perniagaan. Di negeri yang mereka tadbir tidak ada istilah kroni sebaliknya yang ada ialah istilat 'kucing' CAT.
 
Maka puas juga UMNO/BN menafikan bahawa tidak ada kroni sseperti yang sering didakwa oleh puak pakatan tersebut kerana selama ini UMNO/BN cuba berlaku adil kepada setiap rakyat.
 
Umpamanya kerajaan tahu sebahagian daripada kakitangannya adalah penyokong pembangkang. Jika kaki tangan kerajaan ini dianggap sebagai kroni, maka jelaslah selama ini kerajaan sentiasa perihatin
 
Jika yang makan gaji dengan kerajaan tidak pernah rasa bersalah mengambil gaji, mengambil  pencen dan mengambil bonus, maka yang mendapat kontrak dan tender daripada kerajaan UMNO/BN juga sudah semestinya juga tidak akan merasa bersalah sekiranya menentang kerajaan atau lebih tepat lagi menggigit tangan yang memberikan mereka makanan.
 
Inilah yang berlaku kepada seorang kroni UMNO/BN yang mendapat tender membaik pulih komputer akhirnya dikatakan akan memilih untuk bertanding mewakili PAS dalam PRU13 kelak. Ada aku kisah.? 
 

   
Rohawati Abidin Kroni UMNO???
 

 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment