Wednesday, April 24, 2013

Amik Kau Mustopo....

  
 

Baiknya UMNO/BN ini ialah, jika menyaman pihak-pihak tertentu, jumlah tuntutan adalah munasabah atau dibiarkan sahaja mahkamah yang menentukannya.
 
Berbanding dengan pakatan jika membuat sama, maka jumlah yang dituntut amat dasyat sehingga mencecah RM100 juta. Kononnya lagi besar jumlah tuntutan, lagi kuat kes mereka. Lagi banyak tuntutan kononnya lagi menggambarkan mereka tidak bersalah.
 
Dalam kes Mustopo spender gergasi ini, sendiri berak, sendiri tuduh orang lain yang berak. Bukankah lebih baik pihak PAS dan pihak dia sendiri menyelesaikan masalah peribadi dia daripada menuduh orang lain yang tidak ada kena mengena dengan penyibaran video spender besar itu di alam siber.
 
Kadang-kadang kita pelik dengan perangai puak PAS yang kononnya memperjuangkan Islam ini, namun hakikatnya puak merekalah yang selamanya memperlekehkan Islam dan meletakkan Islam di tempat yang rendah.
 
Bila timbul kes video lucah SUA PAS maka kebanyakan pemimpinnya mengatakan itu isu kecil, isu yang tidak membebankan, isu remeh. Eh.. mulut tidak kering menyebut pasal Islam, namun perlakuan bertentangan pula dengan ajaran Islam.
 
Tak mengapalah kalau itu fitnah, pastilah dapat pahala percuma. Kalau itu betul bagaimana??? masih layakkah untuk membicarakan soal Islam sedangkan penghayatan tentang Islam tidak ada langsung. Jika itu semua tidak benar ambilah tindakan sewajarnya.
 
Report polis ke, bersumpah ke, membuat sidang akhbar tergempar ke, menangis ke atau paling tidakpun samanlah mereka yang didakwa bertanggung-jawab mengedarkan video itu. Ini tidak, selamba je seolah-olah tidak ada apa yang berlaku dalam dirinya dan dan dalamPAS.
 
Kalau berlaku kepada orang lain terutamanya UMNO/BN, maka tahu pulak mereka sibuk mendesak itu ini sehingga menubuhkan Suruhan Jaya Diraja untuk menyiasat kes itu. Paling tidak pun puak pakatan akan mendesak 'pesalah' yang belum tentu bersalah itu meletakkan semua jawatan jika ada.
 
Bila terkena ke batang hidung sendiri, maka mereka bersikap sebaliknya seolah-olah itu semua tidak menjejaskan imej parti dan paling teruk untuk membersihkan nama mereka, maka dikatalah semua itu konspirasi UMNO/BN.
 
 

Video lucah: UMNO fail saman terhadap Mustafa Ali

KUALA LUMPUR 23 April - UMNO telah memfailkan saman terhadap Datuk Mustafa Ali, berhubung dakwaan yang mengaitkan pertubuhan itu dengan penyebaran video lucah di laman sesawang.
 
Saman itu difailkan oleh Datuk Abdul Rauf Yusof atas kapasiti Pegawai Awam bagi Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) dan juga plaintif, melalui firma guaman, Tetuan Hafarizam Wan & Aisha Mubarak di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam.
 
Selain Mustafa, Abdul Rauf selaku pihak plaintif, turut menamakan peguam, Asmuni Awi dan Ketua Pengarang HarakahDaily.net, Zulkifli Sulong sebagai pihak defendan.
 
Pihak plaintif antaranya menuntut ganti rugi am dan khas, ganti rugi teruk, ganti rugi keterlaluan dan injuksi serta menuntut permohonan maaf. - UTUSAN ONLINE


 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment