Friday, June 15, 2012

Mat Sabu Pun Nak Keluar Fatwa...Kah..Kah..Kah..

Ini dulu, sekarang DAP wangi, UMNO busuk.

Kalut betul tentang tarikh bubar Parlimen ni.. macam-macam hal pembangkang timbulkan. Panas macam goreng pisang. Suka hati PM lah bila dia nak bubar Parlimen. Apa?? pembangkang dah tak sabar sangat ke nak kalah...?? Ambik je lah dulu duit elaun tu sementara rezeki masih ada. Sok bila dah kalah, tak ada lagi jawatan, elaunpun tentunya tak ada..

Kini Mat Sapu pulak nak tumpang semangkuk, nak buat fatwa, nak suruh orang tanggung dosa. Seingat Jokiden yang berani tanggung dosa orang lain ini hanya orang PAS. Dulu seorang imam PAS di Terengganu terlupa baca surah Al-Fatihah pada rakaat kedua Sembahyang Jumaat, dia terus capai mikropon dan umumkan semua dosa hari tu dia tanggung.. Eh boleh tanggung-tanggung dosa orang lain pulak.


Apa hal pulak Mat Sapu ni suruh PM tanggung dosa orang yang tak pergi tunai haji?? sepatutnya jika nak tanggungpun orang yang melarang orang pergi haji itulah yang lebih afdal. PM tak suruh orang tangguhkan haji, sebab PM tahu bukan senang nak dapat peluang, senarai menunggu terlalu ramai, hinggakan berpuluh tahun terpaksa menunggu.


Bila dapat peluang pergi haji senang-senang nak tangguh semata-mata nak memuaskan nafsu serakah pemimpin PAS. Senang-senang nak tangguh sebab nak berikan undi kepada calon DAP, kafir harbi yang memusuhi Islam dulu kini dan selamanya.


Dapat peluang pergi Mekah senang-senang nak tangguh sebab nak membantu DAP kafir harbi dalam pilihanraya untuk meruntuhkan kerajaan yang sedang dipimpin oleh orang Islam? Tak masuk akal semua saranan pemimpin-pemimpin PAS ini.


Ahli PAS pula terlampau jumud dan malas nak berfikir dan malas nak bertindak, ikut membuta tuli sahaja semua saranan pemimpin mereka. Kini semuanya lega PM dah beri jaminan PRU13 tidak akan diadakan pada musim haji.

 “Najib yang berkuasa untuk membubarkan parlimen bukan Datuk Tuan. Apa susah sangat nak umum tarikh PRU13? Umumlah sahaja,” kata Mat Sabu kepada Harakahdaily.

Mat Sabu berkata kalau betul PRU13 akan di musim haji untuk kemenangan BN, Najib yang perlu menanggung dosa umat Islam yang menangguhkan ibadah haji untuk PRU13.

Beliau berkata semua pihak mendesak Najib mengumumkan tarikh PRU13 dengan lebih awal supaya mudah untuk rakyat merancang membuat persediaan yang perlu.

“Kalau buat musim haji, sudah tentu orang yang terlibat terus PRU13 akan tangguh, calon tunai haji, siapa yang kempen? Yang paksa mereka tangguh itu Najib sebab buat PRU13 musim haji,” tegas beliau
. Dari blog MPP


Related Story:


Nanah PAS Pecah

"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment