Wednesday, April 4, 2012

NIZAR LILIN KUAT MEROYAN AKHIRNYA KANTOI!!!

Tak ado kojo lain ko???
Utusan Malaysia Terkini melaporkan:

Nizar akui kebenaran surat sokongan projek Vale
04/04/2012 2:24pm

IPOH 4 April – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pasir Panjang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin mengakui telah menandatangani surat bertarikh 17 Disember 2008 berhubung sokongan terhadap projek pusat pengagihan bijih besi Vale International dan kesahihan kandungan surat berkenaan.

Perkara itu diakuinya selepas Tan Sri Tajol Rosli Ghazali (BN-Pengkalan Hulu) yang menggunakan Perintah Tetap 23 (C) meminta ADUN Pasir Panjang itu menyatakan sama ada kandungan surat yang dibacakan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir sebelum itu benar atau sebaliknya.

"Saya mengakui surat itu sahih, benar dan saya yang menandatangani surat berkenaan. Surat itu adalah benar,” kata Mohammad Nizar pada hari kedua persidangan DUN Perak di sini hari ini.

Terdahulu, ketika menjawab soalan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Sitiawan) Zambry berkata, isu berhubung kelulusan terhadap pelaburan projek pengagihan bijih besi oleh Vale International di Perak sepatutnya dijawab oleh Mohammad Nizar kerana beliau menjadi menteri besar ketika itu. - BERNAMA

Komen Jokiden:

Dalam sejarah Malaysia, Nizar lilin kuat meroyan ini adalah contoh terbaik kepada apa yang disebut dalam pepatah petitih Melayu zaman silam antaranya,

Seperti orang gila talak,
Seperti kaduk naik jungjung,
Seperti beruk dapat bunga,
Lupa daratan,
Kuman di seberang lautan nampak, gajah di depan mata tak nampak,
Seperti kerbau/lembu dicucuk hidungnya,
Kera di hutan disusui, ayam di kepuk mati kelaparan,
Seperti kacang lupakan kulit,
Seperti meludah ke langit terpercik ke muka sendiri,
Seperti lebih sudu dari kuah,
Seperti baling batu sembunyi tangan.
  

No comments:

Post a Comment