Sunday, February 17, 2013

Tian Chua Tuduh Pas Pulak Penganjur Keganasan??..


Ingatkan Naib Presiden PKR ni seorang yang cerdik, rupanya dia kurang cerdik. Patutlah sanggup pergi sampai ke Korea untuk berkursus.
 
Dia ini juga seorang yang suka berbaring di tengah jalan sewaktu kenderaan hendak lalu. Perbuatan dia macam orang yang tak beberapa nak sihat akalnya.
 
Mungkin kelebihan dia ialah dalam hal tari menari dengan Nurul Izzah. bab ini memang dia pakar. Di mana ada Izzah di situ diapun ada. Mari kita tengok tahap pemikiran dia tentang keselamatan negara ini.
 
 
 

Kumpulan bersenjata Filipina helah Umno takutkan rakyat – Tian

 
(Aisha Geofrey)

BATU 16 April: Berita kemasukan 100 ahli kumpulan bersenjata di pesisir pantai Lahad Datu Sabah adalah cerita sama yang diulang untuk menimbulkan suasana panik di kalangan rakyat, kata Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua.

Tian Chua
 
“Setiap kali pilihan raya, tiba-tiba kumpulan pengganas seperti ini muncul.
 
“Dulu Al-Maunah, lepas tu ada pula kumpulan militan Malaysia yang ditangkap bersama reformis. Kemudian kata kita (Pakatan Rakyat) guna keganasan untuk rampas kuasa,” katanya dalam ceramah Pakatan Rakyat di Bandar Baru Sentul, semalam.
 
Ahli Parlimen Batu itu mengulas isu kumpulan bersenjata di Lahad Datu sejak 14 Februari lalu yang didakwa pewaris ‘Sultan Sulu’ dari selatan Filipina dan mahu ‘merampas’ semula Sabah.
 
“Kita rasa cerita ini pelik, 100 lelaki datang mahu mengambil Sabah? Umno macam-macam boleh reka, yang peliknya, bukan Jeneral tentera yang mengarahkan tentera mengepung lelaki-lelaki itu, tetapi Menteri Pertahanan,” kata Tian.
 
“Kita tidak hairan jika isu itu digunakan untuk menakut-nakutkan rakyat kononnya negara sedang huru-hara,” katanya.
 
Menurutnya lagi, isu ‘serangan’ itu juga diguna untuk mengalih perhatian rakyat daripada isu pemberian kad pengenalan kepada pendatang asing di Sabah yang didalangi mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohammad.
 
“Suruhanjaya Diraja sedang menyiasat isu ini, yang seperti kita tahu didalangi pemimpin yang paling lama memerintah, Mahathir,” kata Tian disambut tepukan 500 penyokong.
 
 
Dia ni tidak peduli jika negara diancam sekalipun asalkan dia dapat menjadikannya isu politik. semangat patriotisme mamang tidak ada mungkin dalam jiwanya.
 
 
 
 
 
Tak ada ke keje lain ke yang menguntungkan rakyat yang boleh dilakukannya??
 
Entah-entah Tian Chua ni yang menjadi dalang dalam perkara ini. Mana tau dia ada perancangan politik, sebab itu dia tuduh orang lain untuk menutup perbuatannya. Mari baca di sini. 
 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN.
 

4 comments:

  1. Tian chua bawa poltik klentong. Sana tipu sini tipu. Dia ni keldai bawa wang luar masuk untuk poltik pembangkang. Tolak tian chua tolaok pakatan!

    ReplyDelete
  2. MENATANG HARAMJADAH NI BUKANNYA TAHU BERTERIMA KASIH.......ANJING KATAKAN....

    ReplyDelete
  3. Dia ni jugak pakar superimpose ni... kaki putar belit.

    ReplyDelete
  4. Statement Tian Chua ni mcam tak cerdik langsung......

    ReplyDelete