Friday, May 10, 2013

Kenyataan Ini Harus Diperbetulkan..


 

 
Memanglah PAS tidak rugi apa-apa bila membantu DAP dan PKR. Memanglah Melayu dan Islam masih tebela kerana UMNO masih berkuasa. Kalau dalam PRU13 lalu UMNO kehilangan kuasa, pastilah PAS yang pertama akan menerima kesannya.
 
Selepas ini dasar dan polisi BN selama 55 tahun berkuasa ini tentunya tidak banyak berubah dan orang Melayu serta agama Islam masih terus terpelihara. Selamat lagilah PAS dan Hj Hadi.
 
PAS demi DAP mana pernah merasa rugi apa-apa. Terkini tiada EXCO dari kalangan PAS dilantik di Pulau Pinang. Pun Hj Hadi tidak rugi apa-apa. Kata perkongsian kuasa, namun satu jawatanpun tidak diberikan kepada ADUN PAS, ni apa citer ni Tuan Guru.

Di Selangor jawatan MB bakal diisi oleh calon PKR. PAS sokong. PAS tidak gila jawatan kata Khalid Samad. Dan PAS tetap tidak rugi apa-apa. Yang mungkin sedikit rugi ialah masyarakat islam di selangor.

Gejala maksiat yang selama ini ditentang oleh PAS demi untuk menunjukkan mereka lebih islamik dari orang lain, mungkin akan bercambah dan PAS dalam menjaga hubungan dengan DAP dan PKR mungkin akan buat-buat tak nampak atau tidak dengar sahaja. Ketika itu mereka tidak perlu lagi menunjukkan yang mereka lebih islamik dan menentang kemungkaran kerana undi telah mereka perolehi.

Sebaliknya mungkin selepas ini di Selangor PAS akan berusaha menunjukkan yang parti mereka lebih liberal dari DAP dan PKR ataupun dari UMNO. Habis tempoh empat tahun besok mulalah mereka menukar semula 'pakaian' mereka, mulalah tunjuk alim semula, mulalah simpan janggut lebih sedikit.

Kalau sebelum tempoh empat tahun ini bowtie dan coat akan menjadi pilihan terutama apabila ke Parlimen, bila tiba musim PRU14 kelak timbulah semula jubah, serban dan ketayap putih. Kisah hudud, kisah kilang arak, markas judi dan GRO akan bergema semula. Tengoklah nanti.

Mari baca kenyataan Hj Hadi seperti di bawah:
 
 

Pas tidak berasa rugi bantu lonjak pencapaian DAP - Hadi

MARANG 9 Mei - Pas tidak menanggung apa-apa kerugian melalui kerjasama dalam pakatan pembangkang walaupun keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) memperlihatkan peranan parti itu seolah-olah sekadar membantu melonjakkan pencapaian DAP sedangkan kerusi yang dimenanginya pula susut.
 
Pas yang selama ini cuba menyakinkan bahawa parti itu merupakan tulang belakang kepada pakatan pembangkang memperoleh kerusi paling sedikit.
 
Namun, Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menganggap mereka masih mampu membela nasib Melayu dan Islam.
 
"Tidak… tak ada kerugian sedikit pun," ujar Abdul Hadi ketika ditanya berhubung perkara itu selepas menyampaikan ceramah di pekarangan Masjid Rusila di sini malam tadi.
 
Pada PRU-13, DAP memperoleh 38 kerusi Parlimen, PKR 30 dan Pas 21.
 
Menurut Abdul Hadi, suara parti tidak akan mengecil malah masih tetap sama kerana Pas melalui proses naik turun dari segi pencapaian tetapi apa yang penting bagi beliau ialah undi popular terus meningkat. - UTUSAN ONLINE


Kita bersimpati dengan nasib yang menimpa Azizan Razak. Kita mendoakan yang terbaik untuk beliau. Jika perkara seperti ini terjadi kepada pemimpin UMNO, mahu tak cukup tanah di spin oleh puak pakatan. Tentulah pelbagai tuduhan akan dilemparkan tanpa belas kasihan terutamanya di saat PRU baru selesai.

Azizan dipindah ke ICU selepas kaki dipotong


PULAU PINANG 10 Mei - Bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak dipindahkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Pulau Pinang selepas menjalani pembedahan bagi memotong kedua-dua belah kakinya sehingga ke paras lutut malam tadi.
 
Azizan yang dibawa ke dewan bedah pada pukul 6.35 petang semalam selesai menjalani pembedahan bagi mengelak jangkitan kuman daripada merebak ke bahagian lain badannya pada pukul 12.10 pagi tadi. - UTUSAN ONLINE

 

1 comment:

  1. manusia kalau sudah merasakan diri lebih baik daripada orang lain begitulah sifatnya.

    ReplyDelete