Saturday, May 11, 2013

Ibarat Melepaskan Anjing Tersepit...


 
Gua sulah minang ooo.. !!!

Mungkin Jokiden tidak tahu, tetapi rasanya Nuar Brahim belum pergi mengziarahi rakan kongsi beliau Azizan Razak yang terlantar di hospital. Raja dan Yang Dipertua serta pemimpin UMNO/BN sudahpun pergi melawat sebelum arahan terbaru dikeluarkan agar tiada lagi pelawat datang mengziarahi beliau.
 
Baguslah jika Nuar sudah pergi awal-awal lagi. Sekiranya belum pergi memanglah amat tidak patut sekali. Terlalu sibuk dengan demontrasi jalanan untuk menolak keputusan PRU13, Nuar sampai tiada masa untuk menunjukkan sedikit rasa simpati kepada keluarga Azizan.
 
Bersusah payah PAS membantu DAP dalam PRU13 dahulu, bukan sahaja daripada segi bantuan logistik dan jentera kempen tetapi juga bantuan dari segi undi, namun akhirnya segala pengorbanan PAS tersebut tidak sedikitpun dihargai oleh DAP. Malah diperlekeh pulak.
 
Semalam Hj Hadi mengatakan PAS tidak sedikitpun merasa rugi dengan menyokong DAP. Eloklah tu. Dari dulu PAS dikotak-katikkan oleh DAP. PAS dihina oleh DAP. Namun pemimpin dan ahli PAS sanggup menutup mata seolah-olah tidak ada apa yang berlaku, demi mengemis sokongan palsu daripada DAP. Itu sebab orang tua-tua dahulu kala ada berpesan berhati-hatilah dalam memilih kawan.
 
Ibarat habis madu sepah dibuang. Untuk menghalalkan tindakan DAP yang tidak melantik seorangpun wakil PAS dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Pulau Pinang, maka hari ini Lim Guan Eng dengan sedap mulut sahaja menemplak dan menuduh PAS sebagai punca kekalahan calon DAP di Kedah. Memang tidak sedar diuntung DAP ini.
 
Sudahlah tidak berterima kasih dengan segala usaha PAS yang sanggup mencela dan mencemuh bangsanya sendiri semata-mata untuk membuktikan kesetiaan  PAS kepada DAP, namun semua itu tidak bermakna langsung dan ibarat madu dibalas racun oleh DAP.
 
Ibarat melepaskan anjing yang tersepit, DAP kini seolah-olah hendak menggigit PAS pula. Apapun PAS sentiasa bersedia dihina dan dipijak-pijak oleh DAP demi untuk meraih sedikit kuasa yang entah darimana datangnya. Impian yang kabur dan jauh dari realiti.
 
Jika perbuatan DAP menghina agamapun sanggup dimaafkan oleh PAS dengan alasan kononnya DAP belum begitu faham sangat tentang Islam, apalah sangat dengan kutukan DAP kepada PAS sebagai punca kekalahan DAP di Kedah. No hal punyalah perkara kecik je tu. UMNO lagi busuk dari DAP. Itulah yang tertanam diminda para pemimpin PAS.

Baca juga kisah AMK dan PKR menyalahkan PAS di sini. PAS ternyata sudah jatuh ditimpa tangga.
 
 

1 comment:

  1. Pas mmg jenis dendam kesumat. Kalau perlu Melayu hancur semata2 utk kalahkan Umno,so be it.
    Cth terdekat, n.ajis. Dia dah berenti pun tapi masih kesumat. Hati busuk.

    ReplyDelete