Wednesday, May 1, 2013

Heboh Dah Seorang Bakal MB Akan Kalah..

 
 

Di kedai kopi, di pasar tani, di Pasar Besar (Giant) di dalam fb, di dalam blog, di surau dan masjid sedang heboh atau hangat membicarakan bahawa seorang calon MB telah hampir pasti akan tewas. Bakal MB mana yang akan kalah ini???
 
Dikatakan yang bakal menerima MB baru ialah Perlis, Kelantan, Negeri Sembilan, Selangor, Melaka, Kedah dan Johor.  Akhbar juga telah membayangkan siapa tokoh yang bakal mengisi jawatan MB di negeri-negeri tersebut dan ramai yang telah mengetahuinya.
 
   
 
Setelah kempen PRU13 menuju ke penghujungnya salah seorang yang diwar-warkan bakal menjadi Menteri Besar itu kelihatan kedudukannya semakin goyah. Jentera kempennya menjadi semakin lemah. Bilik Gerakan dia di tempat dia bertanding hampir kesemuanya telah di tutup.
 
Calon MB baru ini dikatakan ditolak oleh masyarakat setempat memandangkan dia bukannya anak jati kawasan terswebut. Dia juga tersilap memilih gambar posternya yang memaparkan dia sedang berpeluk tubuh sama seperti Pengerusi IMF sedang berpeluk tubuh menyaksikan Presiden Suharto menanda tangani pinjaman wang dari Dana Dunia itu.
 
Bakal MB ini dengarnya bakal kecundang dan ceramahnya tidak langsung dipedulikan oleh rakyat. Sementara ahli partinya sendiri telah mengsabotaj beliau dan dia akan dengan mudah ditewaskan oleh seorang calon biasa yang tidak mempunyai profile tinggi namun popular dikalangan penduduk tempatan.
 
Calon tersebut juga selain daripada bertanding di DUN Ampangan Seremban, juga masih mengekalkan bertanding di kerusi Parlimen Teluk Kemang. Beliau ialah Kamarul Bahrin mewakili PKR. Dia bertanding melawan Hj Abu di DUN Ampangan dan terkini Hj Abu telah jauh meninggalkan dia dari segi sokongan pengundi Ampangan.
 
  
"Tak dapeklah den nak jadi MB nampak ea doh.
 
 Insya Allah DUN Ampangan akan kembali kepada UMNO/BN selepas PRU13 ini nanti dan calon PKR ini nampaknya kempunan hendak makan telur temaku.
 

1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.

1 comment:

  1. INI KO GHUPO EH KAMARULBAHARIN PKR,DAHLAH OGHANG LUAR ,LAWANNYA YANG MULIA TUAN HJ ABU UBAIDAH SEGALA OGHANG DISOGHAMBAN RESPECT HABIEH DGN HJ ABU ,.GULONG TIKARLAH KAU KAMARUL BAHARIN.BALIKLAH OIII KAMARUL BAHARIN.TELOK KOMANG PUN TERBURAI KALI.

    ReplyDelete