Monday, April 29, 2013

(20) (2) Nuar Brahim Doakan Nik Aziz Pula Supaya Mati Cepat..


 
 

Jokiden pernah menulis dalam blog ini, jika sesuatu perkataan yang terkeluar daripada mulut secara spontan ia adalah adalah melambangkan pernyataan hati. Maksudnya apa yang bermain difikiran seseorang itu dan selalu pula dia memikirkannya, bisa sahaja terkeluar dari mulutnya pula secara tidak dia sedari.
 
Contohnya dalam satu ceramah suatu ketika dahulu Karpal Singki pernah mengatakan bahawa sebelum dia mati dia ingin sangat melihat Lim Guan Eng menjadi Perdana Menteri. Dia bercakap secara spontan bermakna itulah perkara yang sentiasa bermain di dalam fikirannya.
 
Dia sebenarnya tidak berminat langsung untuk membantu Nuar Brahim untuk menjadi Perdana Menteri. Dia mahukan seorang Cina dari DAP menjadi Perdana Menteri.
 
Apabila ketersasulan dia itu mendapat sanggahan dan bantahan daripada banyak pihak termasuk daripada ahli PKR, maka puaslah Karpal Singki bersilat lidah untuk membetulkan keadaan.
 
Kini Nuar Brahim pula telah mengzahirkan apa yang berbuku di hatinya selama ini iaitu dia sentiasa menganggap Nik Aziz sebagai liabiliti kepada pakatan dengan kenyataan yang menghiris hati kebanyakan orang lain.
 
Nuar sedar apa sahaja yang terkeluar daripada mulut Nik Aziz bakan mengundang kontroversi dan memudaratkan pakatan. Namun tidak ada sesiapa yang dapat melarang dia daripada mengeluarkan kata-kata.
 
Nuar amat menyedari bahawa Nik Aziz sudah lanjut usia. Nuar sedar Nik Aziz dalam kategori nyanyuk, namun demi keuntungan politik Nuar terpaksa juga menerima Nik Aziz. Nuar amat sedar yang Nik Aziz baru sahaja menyambut hari jadi yang ke 83. Nuar seperti pemimpin lain dalam PAS jika boleh mahukan Nik Aziz segera berundur daripada politik dan berhenti mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang tidak menguntungkan pakatan.

Mungkin sebab itu Nuar jauh di sudut hatinya mahukan Nik Aziz 'berambus' segera daripada politik PAS. Mungkin di dalam hati Nuar terdetik supaya Nik Aziz lebih elok meninggal dunia cepat, supaya semua masalah 'fatwa' Nik Aziz tidak lagi membawa beban kepada pakatan.

Sebab itu dikala menyebut supaya Tun Mahathir mati cepat, Nuar tersebut usianya 83 tahun sedangkan Nuar amat tahu bahawa usia Tun ialah 87 tahun dan usia Nik Aziz 83 tahun.   
 
"Sudah mau mati, dah 83 tahun, berapa la lama lagi? kalau dah nak mati, mati sajalah..."


PARLIMEN PAYA BESAR BN.

PARLIMEN LIPIS BN.

BN 20, PAKATAN 2.

 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment