Monday, April 29, 2013

(18) (2) Negeri Sembilan Rebah...


   
 

Lim Kit Siang yang berjaya menarik sedikit simpati dan mengundang pembantunya mengurut-ngurut belakangnya dengan air mata palsunya kini sudah menjadi peramal pulak. Baca sini dan sini. Kita fahamlah bahawa dia membuat ramalan tersebut untuk cuba menaikkan sedikit momentum jentera partinya yang telah merudum teruk sejak hari penamaan calon ini.
 
Seorang otai politik dan bertaraf Penasihat pula tentulah ramalannya akan menjadi bualan ramai. Tentulah akan ramai yang mempercayainya. Lainlah orang macam Jokiden yang membuat ramalan tentu tidak mendatangkan apa-apa kesan atau kurang impak. AIDC mencatatkan ramalan Lim Kit Siang Ikan ini seperti di bawah. Ramalan dia jauh berbeza dengan ramalan Jokiden iaitu PKR memenangi 5 kerusi, DAP memenangi 36 kerusi dan PAS memenangi 9 kerusi. Selebihnya akan dimenangi oleh BN.
 
 
AIDCNews – 29/04/13 – Penasihat DAP, Lim Kit Siang meramalkan pakatan pembangkang akan berjaya menawan Putrajaya dengan majoriti 126 kerusi iaitu PKR memenangi 45 kerusi; DAP, 40 kerusi dan Pas, 40 kerusi dan dicampur dengan 29 kerusi dari tiga negeri deposit tetap Barisan Nasional (BN), iaitu Sabah, Sarawak dan Johor
 
Khalid Gagap juga pernah membuat ramalan dan ramalannya berubah-ubah dalam tempoh seminggu. Mulanya dia meramalkan bahawa pakatan akan memenangi 215 kerusi. Kemudian angka itu dia turunkan kepada 115 kerusi dan mungkin minggu depan angka tersebut akan turun lagi lalu mengesahkan bahawa ramalan Jokiden akhirnya menjadi kenyataan.

Sebenarnya Kit Siang ini ingin memperli PAS dan PKR, dimana hanya DAP yang mampu menang melebihi 80% kerusi yang ditandingi. Sementara PAS dan PKR walaupun bertanding banyak kerusi, namun telah gagal untuk memenangi lebih daripada 50% kerusi.

Kit Siang juga tanpa segan silu meramalkan bahawa NSDK dan Perlis akan jatuh ke tangan pakatan haram selepas 5 Mei ini disamping akan kembali merampas Perak dari BN. Kesian kita pada Kit Siang ini.


Lagi kerusi untuk BN.

PARLIMEN KANGAR BN.

PARLIMEN KOTA SAMARAHAN BN.

BN 18, PAKATAN 2.
 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN. U ULANG SOALAN, I SAMAN YOU. JANGAN PERCAYA JANJI2 PAKATAN.
 

1 comment:

  1. Biarkan dia terus berangan-angan , dan merapu , di akhir2 sisa hidup dia . 5 mei , dia akan KITA (pengundi ) senyapkan terus dari lanskap politik malaysia ini . Insyaallah .

    ReplyDelete