Wednesday, November 21, 2012

Yang Tidak Diketahui Oleh Penyokong Tegar Pas..


Perjanjian Syaitoonn??? Cuba renung wajah 3 orang di atas tu betul2 


  Malaysia kita punyaaaaaaa!!!???  yeh..

Seorang suri rumah yang cantik molek dan ayu sedang menggoreng cucur kodok di dapur untuk menyediakan minuman petang untuk keluarga mereka.
 
Menanti di ruangan tamu ialah suami beliau berserta dengan anak tunggal berusia 10 tahun. Suaminya asyik berbual dengan anak sulong dan tunggal tersebut sehinggalah si anak meraung kesakitan akibat di belasah dengan teruk oleh si suami. Ikuti kisah ini.
 
Suami: Eden minggu dopan nak boli bosika, sonang den nak poie kono teh tarik kek kodai luar tu.
 
Anak: Elok tu ayah, sok boleh eden bawak bosika tu poie sokolah atau main futsal..
 
Suami: Mano bulih, bosika baghu, kau jangan usik..
 
Anak: Alah bulihlah ayah..: merayu..
 
Suami: Tak boleh, jangan nak cari pasal dongan eden..
 
Anak: Ayah boli sok eden bawak yo, tak kigho.. eden tak poduli..
 
Suami: Jangan.. kang kok kono leteng..
 
Anak: Tak poduli.. eden bawak yo..
 
Suami: Tanpa sedar dan bangun, menerajang dan menempeleng anaknya. Den dah cakap, bosika den jangan kau usik, doge bona.. mampus kau.. dia terus membelasah.. Anak meraung kesakitan akibat pukulan ayah yang macam orang hilang akal.. bengkak2 mata si anak. Si isteri yang ayu segera keluar dan terkejut mendapati keadaan anaknya yang teruk.
 
Isteri: Apo hal ni bang, apa salah anak kito.. habih bongkak2 dan ceme mato ea ni..
 
Suami: Dio doge eden dah kato jangan usik..jangan usik.. dio kojoan yo.. rasokan..
 
Isteri: Apo yang dio usik, apo yang dio kojoan???
 
Suami: Bosika baghu eden, eden sayang bona tu..??
 
Isteri: Mano deh bosika ea.. bosika mano pulak ni..??
 
Suami: Bosika baghu eden yang den nak boli minggu dopan tu..
 
Isteri: La.. bosika bolun boli anak dah bongkak bongkek.. bia boto abang ni.. Si suami baru tersedar dari keterlanjurannya..Moral cerita.. pembaca buat sendiri yo.
 
Inilah yang sedang berlaku dalam senario politik pakatan pembangkang hari ini. Mereka sibuk bertelagah tentang siapa yang bakal menjadi Perdana menteri sekiranya Pakatan Haram memenangi PRU kelak. Mereka seolah-olah sengaja mensensasikan perkara tersebut supaya minda rakyat terfokus ke arah situ. Menang belum pasti dah sibuk nak mencatur siapa nak jadi PM.
 
Bagi pendapat Jokiden, Perdana Menteri ialah Presiden UMNO, Pengerusi Barisan Nasional iaitu DS Mohd Najib. Dalam hal ini Jokiden amat jelas dan tidak berganjak dengan rasa dan gerak hati iaitu Nuar Brahim dan  Hj Hadi tidak akan menjadi Perdana Menteri Malaysia. Kok kito tunggu 200 tahun laie pun, poluang untuk mereka tidak ado, terimalah hakikat.
 
Allah dah beri peluang kepada Nuar, nasi sudah sampai ke mulut tetapi terjatuh kembali. Allah bagi kuasa kepada sesiapa yang Dia kehendaki dan Allah berkuasa menarik kuasa daripada sesiapa yang Dia kehendaki. Nuar sudah hampir sangat dengan kuasa suatu ketika dulu. Perancangan UMNO/BN dan Tun Mahathir ketika itu ialah Nuar bakal menjadi Perdana Menteri. Itu perancanagan manusia.
 
Allah juga merancang dan perancangan Allah ialah Nuar Brahim tidak akan menjadi Perdana Menteri. Tentulah perancangan Allah yang menang. Atas sebab musabab tertentu berlakulah peristiwa dan Nuar Brahim melepas daripada memegang tampuk kuasa.
 
Hj Hadi pernah di beri oleh Allah kuasa untuk mentadbir Terengganu untuk satu penggal. Dia gagal. Yang dia berjaya ialah meluluskan lesen pembalakan yang terbanyak dalam sejarah negara ketika dia berkuasa. Saban tahun Jokiden ke Terengganu ketika Hj Hadi memerintah, keadaaan amat menyedihkan terutamanya dari segi kebersihan persekitaran.
 
Menyorot kembali hasil Muktamar Pas minggu lepas. walaupun tidak dijadikan resolusi, namun ia sudah cukup untuk Nuar Brahim meroyan. Di depan lensa kamera memanglah kelihatan ceria dan 'bergaya' terutamanya bila keluar dari Dewan Rakyat.
 
Muktamar Pas tanpa dapat ditahan, pemimpin pelapis dan suara akar umbi jelas menolak Nuar sebagai pemimpin mereka dalam ucapan-ucapan yang disampaikan. Namun suara-suara tersebut tentulah akan dikatakan sumbang, pendapat peribadi, tidak mencerminkan keputusan pakatan dan suara individu oleh pemimpin atasan Pas. Suara itu tidak akan didengar, diperlekeh dan dibakul sampahkan akhirnya.
 
Bagi pemimpin atasan pakatan haram, mereka telah mempersetuji bahawa Nuar bakal dinobatkan sebagai Perdana Menteri walaupun  dalam tangisan beribu ahlinya.
 
Semalam Lim Guan Eng menyatakan dengan tegas tentang persetujuan mereka. Kasihan kepada ahli akar umbi Pas yang tidak mengetahui perkara ini. Mereka ditipu hidup-hidup dan mati-mati mereka percaya. Kenyataan LGE seperti di bawah:
 
"Berdasarkan persetujuan yang telah dicapai dalam pakatan pembangkang sebelum ini, tiada individu yang lebih layak menjadi Perdana Menteri selain Anwar. Setakat ini tidak ada permintaan atau perubahan berkenaan berkenaan perkara itu dan pendirian DAP masih sama seperti dahulu bahawa calon Perdana Menteri kita ialah Anwar" Katanya di lobi Parlimen. Utusan Malaysia ms 8.
 
Kenapa DAP begitu berminat dengan Nuar Barhim??? Masakan tempua bersarang rendah..jika tidak ada apa-apa. DAP jelas tidak sudi berketuakan Hj Hadi. Ini ahli Pas mesti sedar. 'Rahsia' Nuar semuanya berada dalam tangan DAP terutamanya Karpal Singki.
 
Ahli-ahli Pas berhentilah menyalak kerana suara kalian tidak akan dipedulikan. Jangan jadi seperti anjing menyalak bukit... tak ada mananya bukit itu akan runtuh.. tindakan terbaik kalian jika tidak mahu berketuakan Nuar ialah berhijrah beramai-ramai ke dalam UMNO atau sekurang-kurangnya berikan undi penting kalian kepada UMNO/BN dalam PRU13 kelak. That is the least you all can do.. 
 
"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment