Tuesday, May 22, 2012

Mak Oii Ambiga!!!! Sedapnya Mulut Dia..Mengadu Ke Queen Council.

I don't care!!!! go to hell DBKL..
 

"Mulut disuap pisang, dubur dicucuk onak.." Eh betul ke bidalan Jokiden ni.. kena tanya Karam Singh ni. Melihat layanan bertaraf VVIP, bertaraf 5 bintang yang diterima oleh Ambiga ni, rasa jijik jugak.

Polis siap membuat rondaan di sekitar rumah beliau. DBKL juga menghantar Penguat Kuasa bersilih ganti untuk memantau. Lalu terhamburlah dari mulut busuk Ambiga kata-kata pujian yang melangit terhadap dua agensi tersebut. Tak payah puji-pujilah Ambiga, you sudah menghiris jutaan hati insan di negara ini.

"DBKL bekerja pada lewat malam untuk membersihkan garisan kuning. Sekarang polis sedang membuat pemeriksaan. Penghargaan untuk PDRM dan DBKL, begitu juga jiran-jiran," katanya melalui Tweeter yang ditulis dalam bahasa Inggeris.

Dalam 'tweet' yang berlainan, Ambiga turut memuji sikap staff-staf DBKL di bawah 'En.Zulkifli' yang disifatkan peramah dan efisyen dalam menjalankan tugas. Dari Blog Raja Laut

Sebelum dan selepas 28 April yang lalu dua agensi inilah yang dia kutuk habis-habisan dan tidak ada langsung rasa hormat beliau. Patut ke dia mengatakan masa 'suntuk' untuk mengalihkan perhimpunan haram dari Dataran Merdeka ke Stadium Merdeka pada hal hari Rabu ada 24 jam, hari Khamis ada 24 jam dan hari Jumaat ada 24 jam.

Pelbagai pihak membuat bantahan terhadap beliau namun beliau semakin galak. Pelbagai pihak membuat rayuan tetapi tidak diendahkannya. Dia angkuh dan sombong dalam setiap perundingan dengan pihak berkuasa. Dia berkeras untuk meneruskan agenda kotornya sambil mengeluarkan gigi taringnya.

Hari ini dengan sedikit 'gangguan' dia sudah mula bercakap soal privasi, soal keselamatan dia, keselamat rumah dia dan tidak sepatutnya ada orang boleh dibenarkan berniaga di hadapan rumah dia..

Agaknya jika DBKL dan polis tidak bertindak mahu dia mengadu sehingga ke PBB atau Queen Council ni..

Wahai Ambiga, biarlah mereka berniaga di depan rumah kamu tu, selagi mereka tahan. Lagipun bukannya mereka nak berkhemah, bukan nak buat bising, bukan nak buat maksiat dalam khemah, bukan nak buat semak.. mereka nak berniaga, pelanggan pulak ramai.. biarlah mereka nak mencari rezeki di negara yang bebas merdeka ini. Berilah mereka kebebasan. Bukan ramai pun, bukan 300,000 ribu orang, bukan 200,000 orang, bukan 22,700 orang, cuma 60 orang sahaja.    

No comments:

Post a Comment