Tuesday, May 22, 2012

Dua Isu Yang Pakar Sain Dan Pakar Agama Angkat Tangan..

Siapa ni???


Ni capo pulak ni??

 
Berita TV jam 8.00 malam ini mengesahkan kepada kita bahawa dua 'isu besar' yang gagal ditangani oleh pakar dalam bidang masing-masing. Sebab kegagalan mereka ialah kerana pihak pembangkang sudah buta hati untuk menerima kebenaran.

Isu pertama ialah isu muzakarah PAS dengan UMNO. Nik Aziz meletakan satu lagi syarat untuk merealisasikan muzakarah tersebut iaitu UMNO mestilah menerima Islam. Dalam bahasa rengkasnya menolak Islam bermakna kafir. Tak tahulah jika Nik Aziz ada tafsiran lain.

Sejak dulu dia menuduh UMNO tolak Islam.. UMNO tolak Islam.. UMNO tolak Islam. DAP tolak Islam tak apa sebab DAP tak faham agama.

Tokoh-tokoh pondok di Kelantan tersinggung sangat dengan kenyataan Nik Aziz yang tak sudah-sudah mengatakan UMNO tolak Islam. Apa yang UMNO tolak Islam tidak pernah pula dihuraikannya.

Dalam hal ini pakar-pakar agama nampaknya kebingungan dan tak tahu apa nak cakap lagi dah. Apa sahaja yang cuba dijelaskan, Nik Aziz akan letak tanda nokhtah iaiitu UMNO tolak Islam.

Kata prof Mohd Nor Deris, PAS sanggup menerima bantuan dari DAP, Buddha, Kristian, Jin dan Syaitan jika  puak-puak tersebut boleh menerima cara PAS dan boleh membantu kemenangan PAS. Jika ada ahli-ahli PAS yang bersetuju dengan fahaman Nik Aziz ini, anda hendaklah berhati-hati. Anda boleh dikira bersyubahat.

Isu kedua ialah isu Lynas. Puaslah pakar-pakar sains dan pakar Nuklear dari dalam negara, dari luar negara, dari pihak kerajaan dan dari puak pembangkang mengatakan bahawa Kilang Nadir Bumi Lynas di Gebeng Kuantan TIDAK berbahaya.. TIDAK berbahaya..TIDAK berbahaya..

Namun puak-puak yang buta mata, buta hati dan pekak tuli sudah tidak mahu lagi menerima sebarang penjelasan daripada pakar-pakar tersebut kerana mereka melihat isu Lynas boleh memberikan sedikit keuntungan politik kepada mereka.

Kilang Nadir bumi yang terbesar di dunia terletak di negara China dan menguasai 90% dari keperluan dunia. Kilang di Gebeng dijangka akan menguasai 30% setelah beroperasi kelak.. Ada muslihat lain ke kenapa isu ini terus diperjuangkan oleh pakatan haram?????

Kerajaan pula telah mengambil bermacam-macam tindakan hingga membentuk Pendengaran Awam kerana ingin melayan kerenah pembangkang ini. Siapa sebenarnya yang kerajaan nak bela ini??? Pakatan haram atau rakyat yang dahagakan pembangunan?? Peluang pekerjaan yang akan diwujudkan oleh Kilang Nadir Bumi Lynas ini kelak ialah lebih 888 orang. Ekonomi hiliran di kawasan tersebut akan berkembang dan penduduk setempat akan menerima manafaatnya kelak.

Kerajaan yakin ke tidak dengan pakar-pakar dalam dan luar negara ini???? Kalau dah yakin teruskan sahaja dan jangan dilayan lagi hiruk pikuk pembangkang.

Kalaupun kilang tersebut dibatalkan dan kerugian telah tersedia menunggu dengan tuntutan pampasan daripada pelabur, apakah puak pakatan haram akan berterima kasih?. Apakah mereka akan senyap? Apakah mereka tidak lagi menyebutnya dalam ceramah-ceramah mereka??

Pengerusi SPR baru sahaja menyebut sebentar tadi bahawa dari 10 cadangan pembangkang, SPR terima 7 dan akan dilaksanakan dalam PRU13 nanti. Pengerusi SPR melontarkan pertanyaan, "ada ke  pembangkang nak berterima kasih?, tak ada..ada nak menghargai? tak ada"

Malah pembangkang tetap menjadikan SPR sebagai bahan momokan dan isu kempen mereka kerana itu yang mudah terpahat di hati rakyat. Ia SPR ikut kehendak mereka, tetapi mereka cari dan ikut jalan lain, hentam tetap hentam.. Ini perangai pembangkang di Malaysia sejak dahulu, kini dan selamanya, lebih-lebih lagi sejak kemunculan Nuar Brahim.

Ada ke pembangkang Malaysia nak menghormati kerajaan? Tak ada. Jika itu keadaannya, selepas segalanya dilakukan, kerajaan juga sepatutnya tidak perlu untuk menghormati pandangan pembangkang. Stop.  

Oopp terlupa pulak, menyebut isu Lynas teringat demontrasi hijau dan permukiman pakatan haram di Kuantan, lalu teringat pulak Jokiden kepada Ostat Badrooooooooolllllllaminnnnnnnn... Mano poie eaa???

No comments:

Post a Comment