Monday, May 21, 2012

GEMPAR!!!..Muktamar Luar Biasa PAS Meluluskan Usul-Usul Berikut..


Wahai ahli-ahli PAS masanya telah tiba untuk bertindak. Jalankan gerakan untuk mengadakan Muktamar Luar Biasa atau Mesyuarat Agung Tergempar dan berbahaslah dengan berani lalu mengambil keputusan-keputusan berani demi masa depan parti.

Kalian boleh jika kalian mahu..

Berubah.. transform.. jika tidak mahu diubah..

Sehari dua ini nampaknya ramai sangat pemimpin PAS yang membuat kenyataan ekoran daripada kenyataan Nik Aziz tempoh hari dimana PAS dan UMNO perlu bermuzakarah.

Mahpoozzz Bean dalam reaksinya atas isu berkenaan memilih hendak merantau keseluruh negara bagi menerangkan tentang perjuangan sebenar PAS. Dah 60 tahun baru dia sedar yang orang masih tak faham dengan perjuangan sebenar PAS atau setelah 60 tahun PAS masih gagal menerangkan sesuatu. Atau selama ini semua perjuangan PAS tidak benar, yang benar ialah apa yang akan Mahpooozzz terangkan nanti.

Mustapha Ali pulak kata muzakarah hanya atas isu penggunaan nama Islam dalam parti PAS. Tidak termasuk langsung isu hendak bekerjasama dengan UMNO.

Ada juga yang melihat kenyataan tetiba Nik Aziz tersebut ialah sebagai ugutan halus terhadap DAP. "kau banyak cakap aku akan kerja sama dengan UMNO, aku keluar dari pakatan haram ini.."  Mungkin itu yang bermain dalam kepala Nik Aziz.

Akan ada lagi kenyataan-kenyataan akan keluar kelak dari pelbagai pihak sehinggalah Nuar Brahim bersuara dan semuanya akan bisu kembali dan sandiwara tersebut akan berakhir begitu sahaja. Biasalah selepas itu mereka akan tanpa segan silu menyalahkan media arus perdana, putar belit dan berniat jahat.

Elok PAS mengadakan Muktamar Khas, Muktamar Tergempar, Muktamar Luar Biasa atau atas apa nama sekalipun dalam waktu terdekat ini dan membincangkan usul-usul  pokok serta mengambil keputusan atau resolusi segera seperti berikut:

1. Menyedari penggunaan huruf 'A' dalam singkatan parti PAS banyak mengelirukan ahli parti kerana berkemungkinan membawa makna PAS Parti Ajaran Sesat, maka diputuskan bahawa huruf 'A' diganti dengan huruf 'I' lalu jadi 'PIS' atau gugurkan terus perkataan Islam  dari parti PAS.

2.  Menyedari bahawa kekuatan dan kekuasaan politik orang Melayu mungkin berkurangan maka PAS dengan ini mengambil ketetapan untuk KELUAR daripada pakatan haram dan bekerjasama dengan UMNO.

3.  Mengakui hakikat luahan hati seorang penyokong PAS dalam TV3 baru-baru ini di mana dia telah 40 tahun menyokong PAS tetapi masih diberikan air berwarna coklat sebagai balasan atas kesetiaan beliau, maka Muktamar bersetuju untuk memilihnya sebagai calon dalam PRU13 nanti.

4.  Memandangkan PAS merupakan parti kedua terbesar Orang Melayu, maka peruntukan kerusi yang akan ditandingi oleh PAS mestilah kekal seperti yang dimenangi dalam PRU12 dahulu, ini adalah syarat untuk bekerjsama dengan UMNO. UMNO mesti memberi laluan.

5.  Menyedari pengaruh kumpulan Nuar mula menguasai perjalanan parti maka Muktamar hari ini memutuskan untuk memecat ke semua pemimpin yang mempunyai kecenderungan untuk memihak kepada Nuar dengan serta merta termasuk Timbalan dan Naib Presiden.

6.  Menginsafi bahawa jawatan Mursyidul Am PAS tidak wujud dalam perlembagaan parti, maka perhimpunan ini mengambil ketetapan bahawa Presiden Parti mestilah berkuasa penuh dalam semua urusan parti dan Nik Aziz diberhentikan serta merta.

7.  Menyedari DAP tidak faham-faham tentang Islam dan tidak akan mahu memahaminya maka Muktamar hari ini mengambil keputusan bahawa sebarang kerjasama dengan parti tersebut dalam apa hal sekalipun adalah tamat serta merta. 

8.  Menginsafi bahawa UMNO sejak dulu kini dan selamanya lebih banyak membangun dan memertabatkan Islam di bumi bertuah ini maka PAS hari ini mengambil ketetapan untuk mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga kepada UMNO. Hidup UMNO!!!!

9.  Menyedari bahawa tidak molek untuk bersikap hipokrit maka Muktamar pada hari ini memutuskan supaya pemimpin dan ahli-ahli PAS yang telah mengambil BR1M dan juga Durian Runtuh supaya memulangkan semula wang tersebut. Wang yang kita kata haram, tidak akan menjadi halal walaupun diambil secara bersembunyi.

10. Menginsafi kenyataan beberapa pemimpin PAS yang mengatakan mengundi PAS masuk Syurga sedangkan Mufti Perak mengatakan bahawa Syurga dan Neraka adalah urusan Allah swt, maka Muktamar hari ini memutuskan bahawa kenyataan pemimpin parti adalah menyeleweng dan mereka harus bertaubat.

11. Menginsafi bahawa jumlah kerusi kaum Melayu mungkin tidak mencukupi untuk membentuk kerajaan maka Muktamar pada hari ini bersetuju supaya bai'ah TIDAK dilakukan ke atas mana-mana calon PAS yang bertanding dalam PRU 13 kelak. Ini juga untuk mengelakan berlakunya 'Cina Buta' dalam usia lanjut.

SELAMAT BERMUKTAMAR...

Related Stories:

PAS MULA DITIMPA MUSIBAH

No comments:

Post a Comment