Thursday, March 29, 2012

BN NAK TAWAN KELANTAN??? ALA SONANG EA

 

Apa yang bermain di benak pemikiran pemimpin-pemimpin BN selama 22 tahun PAS memerintah Kelantan? Bagaimana penilaian mereka terhadap pentadbiran PAS di Kelantan selama ini. Tidak adakah jawapan konkrit kenapa BN terus-terusan tumbang dalam setiap kali pilihanraya.

Sudah dikenalpastikah punca kekalahan. Jika sudah dikenal pasti sudahkah dirangka jalan penyelesaiannya. Cer citer. Kuat sangat kah PAS di Kelantan sehinggakan habis segala senjata dan peluru digunakan untuk menyerang, hasilnya bukan makin bertambah baik, sebaliknya bertambah malang nasib BN di sana. Cer citer.

Tak ada langsungkah pemimpin BN di Kelantan yang berwibawa untuk menandingi kehebatan pemimpin PAS di sana. Apa sebenarnya yang berlaku. Orang luar hanya pandai bercakap, orang sana lebih tau. Orang luar hanya tau memberi pendapat, orang sana kan lebih maklum.

Hebat sangatkah Nik Aizi, Husam Musa dan Nik Abduh hinggakan Tok Pa, Anuar Musa, Awang Adek dan Tengku Razaleigh Hamzah TKO dalam setiap pertandingan. Cer citer.. Kita orang luar kurang faham sikit dengan persekitaran di Kelantan ni. Tapi kita nak jugak tengok Kelantan kembali ke pangkuan BN terutamanya selepas PRU13 akan datang.

Apa ramuan terbaik untuk merampas semula Kelantan, setakat ni dah puas hatikah semuanya dengan strategi yang dirangka, atau strategi ala kadar sahaja. Apakah ada anggapan bahawa, biarlah Kelantan terus di bawah PAS, menteri ada juga dari Kelantan ni. Biarlah Kelantan terus di bawah PAS, peruntukan pembangunan mencurah-curah juga datang dari pusat. Semua nikmat kita dapat.

Pengundi Kelantan nipun satu, kalau DUN berikan undi pada PAS, apa salahnya Parliamen berikan undi pada BN...

Bersambung..

No comments:

Post a Comment