Monday, June 3, 2013

Kawan Nuar Muammer Giller Pulak Sudah Separuh Gila...


  
 

Jika tidak silaplah Tayiip Erdogan ini adalah kawan baik Nuar. Jika tidak silap lagi dia ni rasanya Perdana Menteri Turki. Hari tu jika tidak silap dia ni ada menelipon Nuar mengatakan "Tahniah Nuar, kamu menang dalam PRU13, tetapi BN telah merompak kemenangan parti kamu" . Jika tidak silap Turki ni ada Pejabat Kedutaannya di Kuala lumpur. Jika tidak silaplah Nuar pernah lari 'bersembunyi' di Kedutaan tersebut apabila sahaja Saiful Bukhari Azlan membuat laporan polis yang dia di liwat oleh Nuar.
 
Jika tidak silaplah Nuar pernah berkata bahawa Turki adalah negara contoh di mana pendidikan percuma dilaksanakan untuk rakyatnya. Nuar juga mengatakan bahawa Turki adalah contoh demokrasi dan kebebasan mutlak untuk rakyatnya.
 
Sekarang apa hal pulak Menteri Dalam Negerinya yang nama pun sudah pelik iaitu Muammer Guler (bunyi macam gila) sudah menahan sebanyak 1700 orang rakyatnya yang merush dijalanan. Tayiip Erdorgan kawan Nuar ni berkata bahawa para perusuh jalanan adalah mereka yang tidak demokratik dan mereka yang secara salah untuk menjatuhkan kerajaan.
 
Habis bagaimana pula Nuar menjadikan Erdogan dan Turki sebagai idola contohnya tentang demokrasi??? Sebenarnya tidak ada negara di dunia ini yang sukakan rakyatnya merusuh dijalanan.
 
Tidak ada negara di dunia ini yang polisnya akan melayan para perusuh jalanan dengan senyum simpul dan lemah lembut atau penuh bersopan santun.
 
Perusuh mesti dilayan sebagai perusuh, tidak kira apa tujuannya merusuh. Itulah yang polis Turki lakukan bagi membendung rakyatnya daripada berarak di jalan-jalan raya menuntut supaya Perdana Menterinya yang juga kawan Nuar Brahim supaya meletakkan jawatan.
 
Muameer Gila telah melakukan apa yang sepatutnya dilakukan oleh Menteri KDN kita yang baru iaitu DS Ahmad Zahid Hamidi. Peserta 'Blackout 505' sepatutnya juga dilayan dengan tear gas atau pancutan air supaya menjadi pengajaran kepada mereka agar tidak menjatuhkan imej negara ini di mata luar.
 
Nuar tentu bengkak dengan tindakan erdorgan ini dan dia mungkin sudah menelipon kawan dia itu menuntut supaya membebaskan kesemua tahanan tersebut dan tidak melarang rakyatnya daripada mengadakan rusuhan di jalan-jalan raya.
 
 

1,700 penunjuk perasaan antikerajaan ditahan

 
ANKARA 3 Jun - Lebih 1,700 orang ditahan kerana menyertai bantahan antikerajaan Turki sejak Selasa lalu yang merebak ke 67 bandar di seluruh negara.
 
Bagaimanapun kebanyakannya telah dibebaskan, kata Menteri Dalam Negeri, Muammer Güler, semalam.
 
"Sebahagian besar daripada tahanan telah dibebaskan selepas disoal siasat dan dikenalpasti," katanya dalam satu kenyataan yang disiarkan oleh agensi berita Anatolia.
 
Beliau menambah, sebanyak 235 demonstrasi telah diadakan di Turki sejak Selasa lalu. - AFP
 
 
 
Baca juga kisah selanjutnya di sini:
 
 
PEMBANGKANG KAKI TIPU, DAH KALAH TERIMALAH HAKIKAT YANG RAKYAT TOLAK PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment