Saturday, June 8, 2013

Dalam Negara Ini Jika Bercakap Sesuatu Yang Benar, Inilah Jadinya

 
 
 
Jika berkata sesuatu yang merapu, menghasut, yang berbaur fitnah, menghina Institusi Raja, menghina agama Islam dan menimbulkan ketegangan perkauman, maka seseorang itu akan terlepas daripada tindakan ugutan.
 
Namun jika bercakap sesuatu yang benar dan berupa fakta, maka jika tersilap langkah, seseorang itu akan terdedah kepada ugutan dan ancaman. Inilah yang terjadi kepada tengku Abdul Aziz, bekas Naib Pengerusi DAP yang kini lantang mengkritik DAP sebuah parti chauvinis dan perkauman.
 
Tidak beberapa lama dahulu dia diugut oleh Karpal Singki untuk di saman sekiranya tidak berhenti mendedahkan segala kepincangan yang dihadapi oleh DAP dewasa ini. Terkini pula apabila beliau tidak berhenti dan tidak menutup mulutnya daripada berkata sesuatu yang benar walaupun pahit untuk diterima oleh kepimpinan DAP maka ancaman terhadap beliau menjadi semakin kasar iaitu dia diugut bunuh.
 
Puak pakatan pembangkang ini hanya di bibir sahaja mereka bercakap soal hak asasi dan kebebasan bersuara. hakikatnya mereka tidak langsung mengamalkan perkara tersebut. Inilah yang berlaku, jika puak mereka terkena bidasan maka timbullah reaki berlebihan. Sebaliknya mereka sesuka hati sahaja mengeluarkan kenyataan yang berbaur hasutan, fitnah dan sebagainya.

Tunku Aziz dakwa terima ugutan bunuh


PETALING JAYA 8 Jun - Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim mendakwa menerima ugutan bunuh melalui panggilan telefon di rumahnya pada pukul 10.10 malam tadi.
 
Menurutnya, panggilan tersebut dibuat oleh seorang lelaki tidak dikenali menerusi telefon bimbit yang mengeluarkan ugutan "I will kill you" (aku akan bunuh kau) sebelum meletakkan telefon.
Berikutan itu, Tunku Aziz membuat laporan polis pada pukul 9.50 pagi ini di Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya.
 
"Perbualan itu hanya beberapa saat, saya cuba bertanya siapa dia, namun dia telah memutuskan talian. Saya percaya ugutan bunuh ini berunsurkan politik, " katanya kepada pemberita di luar pekarangan balai polis berkenaan. - UTUSAN ONLINE


 
PEMBANGKANG KAKI TIPU, DAH KALAH TERIMALAH HAKIKAT YANG RAKYAT TOLAK PAKATAN.

No comments:

Post a Comment