Thursday, May 23, 2013

Kisah Undi Popular, Kelantan Sepatutnya BN Yang Perintah.


  
YB-YB NSDK 2013. Ini tak menang tipu ni..

Sibuk betul Nuar Brahim dengan undi popular yang di menangi oleh pakatan haram. Jika berdasarkan undi mengikut parti sahlah BN mengatasi kesemua parti dan undi yang diperolehi oleh calon-calon Bebas dalam PRU13 ini. Namun kekuasaan ditentukan oleh jumlah kerusi yang dimenangi dan bukannya mengikut undi popular. Baca selanjutnya di sini.
 
Jika mengikut jumlah kerusi yang dimenangi oleh parti pula, sahlah UMNO jauh mengatasi parti-parti lain kerana UMNO telah berjaya memenangi sebanyak 88 Kerusi Parlimen berbanding dengan PKR cuma memangi 30 Kerusi.

Jadi PKR dan Nuar jangan buat muka tak malu. Jangan hendak menegakkan benang yang basah. Dah kala mengaku sahajalah. Jangan nak pusing sana, pusing sini, putar sana putar sini. Janganlah nak gunakan orang sana dan nak gunakan orang sini. Jangan nak meliwat minda anak-anak muda Cina.

Fakta tidak akan boleh berubah walau keluar air mata darah sekalipun. Janganlah nak kata SPR tipu, janganlah nak kata BN tipu. Ingat senang ke nak tipu-tipu dalam zaman kecanggihan teknologi maklumat ini. Senang ke nak tipu dalam keadaan semuanya telus ini.

Senang ke pengundi nak bawa dua tiga kad pengenalan untuk mengundi. Ada ke nama dia dalam daftar pengundi. Atau jika dia sudah mengundi apakah nama dia tidak di pangkah oleh wakil-wakil pakatan dalam PDM itu. Buta ke mata wakil-wakil pakatan di situ atau mereka memang telah dibayar berjuta ringgit oleh BN untuk menutup mata dengan apa yang mereka lihat. 

Di peringkat mana sebenarnya berlaku penipuan ini sehinggakan Teressa Kok dapat 60,000 undi. Mana datangnya undi Lim Kit Siang yang begitu banyak sehinggakan mengalahkan Datuk Abdul Ghani Othman. Shamsul kemetot boleh menang ke di Bukit Katil jika SPR dan BN menipu. Tapi macam mana penipuan itu boleh berlaku??? Hanya puak pakatan yang boleh menjelaskannya.

Janganlah nak rekasaya kisah lampu aladin yang tiba-tiba padam. Satu titik dalam kertas undipun sanggup wakil pakatan di tempat mengundi bertegang leher mempertikaikan perkara tersebut. Kertas undi BN beribu di tolak semata-mata kerana kotor sebab dakwat di jari mengenai kertas undi. Selamba je wakil pakatan dalam PDM itu menolaknya pada hal sah mereka pangkah BN.

Inikan pula Bangla datang berpuluh ribu macam gagak, gelap kawasan tersebut, mau wakil pakatan nak berdiam diri jika benar.??? Mau mereka tidak menaik turun di youtube??? Perkata yang tidak adapun mereka cipta dan muat turun, inikan pula sah Bangla beratur beramai-ramai untuk membuang undi. Kadang-kadang kemampuan Nuar memperbodohkan pengikutnya ini amat mengkagumkan kita sebenarnya.

Warga negara berketurunan India yang dipelihara oleh keluarga Cina lalu menggunakan nama Cina pun dihalang daripada mengundi oleh wakil dan jentera pakatan. Inikan pula berpuluh ribu warga Bangla beratur untuk mengundi. Cukuplah memperbodohkan penyokong sendiri wahai Nuar kerana mereka tu sememangnya telah cukup bodoh untuk mempercayai kamu.

Terkini ada pula yang mempercayai bahawa dalam tempoh enam bulan kerajaan ini akan jatuh melalui akibat 'spring'. Spring amendanya Nuar oii... Rakyat nak hidup aman damai, bebas ke pusat pelancongan, bebas ke pusat membeli belah dan bebas ke mana sahaja yang mereka suka. Tidak akan ada rakyat yang nak menyokong sampai kehilangan harta benda, nyawa dan saudara mara dek nak menyokong kamu wahai Nuar.

Baik muhasabah diri dan terima kekalahan ini dengan jiwa yang besar. Apa faedahnya menghasut rakyat supaya mempercayai benda yang karut marut yang tidak masuk dek akal namun ada juga yang percaya. Malang sungguh mereka tersebut. Akhirnya kelak seluruh dunia akan ketawa dengan perangai pelik puak-puak pakatan ini.

Barack Obama akan ketawa terguling-guling nanti apabila pakatan mendakwa berlaku penipuan sedangkan Teressa Kok menang dengan majoriti yang tinggi hampir sama dengan peratusan majorit yang diperolehi oleh Perdana Menteri. Namun peratusan majoriti Teressa Kok tidak dapat mengatasi peratusan calon BN di Tanjong Manis dan Igan.

SBY dan Brad Pitt akan ketawa terbahak-bahak nanti apabila dikatakan BN dan SPR menipu sedangkan Khalid Gagap masih menang di Bandar Tun Razak dan Lim Kit Siang Ikan masih menang di Gelang Patah. Mana ada tipu Nuar Oii!!!!

Kat kawasan mana yang lampu padam tu, nak bohong sapa dan nak tipu sapa ni???. Mentang-mentang pakatan kekurangan 30 kerusi Parlimen maka dikatakan lampu padam di 30 tempat mengira undi. Kok lampu padam pun Nuar oii wakil kamu di dalam bilik mengira undi di PDM tersebut sudah mencatatkan jumlah undi yang calon pakatan terima dan sudah diketahuipun sejak seawal jam 6.30 petang lagi.

Sengaja je kamu nak mengistiharkan yang pakatan menang pada masa 5.30 ptg. Mak oii aii nak mengambil tugas SPR pulak kamu. Siap berlonggok di hotel mewah untuk memantau keputusan PRU13 dan sekejap sekejap membuat press statement. Maka percayalah puak-puak kamu yang tidak berapa nak cerdik tadi lalu menyebarkan melalui media sosial bahawa pakatan sudah 'menang'

Oii!!! pukul 5.30 petang petugas SPR dan wakil calon di mana-mana PDM baru nak mengseal peti undi. Belum buka lagi dan belum kira lagi. Pukul 5.35 baru nak buka seal dan mula kira. Macam mana kamu boleh istiharkan ke seluruh negara yang pakatan sudah menang Nuar oii??? Buatlah kerja yang cerdik sikit kalaupun nak menipu.

Seorang rakan Jokiden menulis dalam fb, dia memang tidak suka dengan dengan rusuhan jalanan dan huru hara yang dilakukan oleh puak pakatan ini namun katanya rakyat tidak punya cara lain untuk menjatuhkan kerajaan. Melalui peti undi tidak mungkin, lalu terpaksa turun ke jalanan. Mak oii aii dunggunya pemikiran kawan Jokiden ini. Itu yang dia percaya. Dia percaya sungguh yang SPR dan BN ini menipu. Dia percaya sungguh dengan apa yang Nuar cakap. Dia tidak mahu langsung berfikir dan menilai. Dia terima bulat-bulat.

Jika Nuar kata lampu padam, dia kata itu betul. Jika Nuar kata Bangla berbaris panjang untuk mengundi dia percaya juga. Jika Nuar kata ada 1000 buah pesawat mendarat di KLIA untuk membawa 100,000 pengundi asing dia tetap akan percaya. Namun untuk berfikir sama sekali dia tidak mampu lagi. Dia percaya seratus peratus apa yang Nuar sibarkan, katakan, jeritkan dan fitnahkan. Dia tidak langsung mempunyai ilmu untuk memahami apa yang Nuar putar belitkan. Dan dia tidak mempunyai kekuatan akal serta minda untuk menyanggah Nuar dalam apa perkara sekalipun.

Bila ditanya apakah dia melihat segala penipuan tadi, dia berkata ditempat dia tidak berlaku penipuan itu, tetapi di tempat lain. Bila ditanya lagi tempat lain itu di mana, dia tidak dapat menjawab dan katanya itu yang Nuar bagi tahu. Apa yang Nuar cakap adalah benar dan segala-galanya benar.

Nuar kata Tayeep Endorgan menelipon dia, maka dia juga percaya. Mana logiknya Perdana Menteri Turki tersebut hendak menelipon Nuar semata-mata hendak memberitahu bahawa "Nuar you menang, tapi telah dirampas oleh SPR" kih...kih..kih..kih.. malu rakyat Malaysia mendengarnya. Tahu pulak Endorgan siapa yang rakyat Malaysia pilih untuk memerintah negara ini.

Nuar kata Al Qardowi mengiktiraf dan menyokong Nuar, pun kawan Jokiden ini percaya, pada hal itu semua tipu dan diperbesar-besarkan oleh The Red Beans Army melalui media sosial. Pun kawan Jokiden ini tidak dapat menilai dan masih mempercayai bahawa semua itu adalah benar belaka.

Nuar dan kawan Jokiden ini elok berhenti meroyan. Semalam SPR telah mengwartakan keputusan PRU13 dan petisyen boleh dikemukakan. Bawa kes-kes tipuan tadi ke mahkamah termasuk yang Rafizi Ramli katakan itu. Lagipun mahkamah kan pernah memihak kepada Nuar ini. Yang penting bukti mestilah cukup. Saksi mesti mempunyai kridibiliti.

Buktikan lampu padam di 30 pusat mengira undi tersebut supaya 30 kawasan itu yang BN telah menang akan dibatalkan oleh mahkamah dan Pakatan diistiharkan menang atau buat PRK semula. Sekurang-kurangnya kawan Jokiden ini nanti bolehlah bercakap lebih sikit kerana memang terdapat penipuan oleh SPR tersebut. Jika tidak kesian sangat dengan kawan ini, dia bukan sebarangan orang, dia termasuk ke dalam kategori berpelajaran dan berjawatan tinggi juga.


     ganas



Petikan di atas  dari blog Husin Lempoyan.

 
1MALAYSIA PEMBANGKANG KAKI TIPU, DAH KALAH TERIMALAH HAKIKAT YANG RAKYAT TOLAK PAKATAN.
 

2 comments:

  1. PDM dekat area ijok, pantai besar(Batu Kurau, Taiping Perak) ada yang kena sabotaj sewaktu kiraan undi dilakukan yang mana elektrik telah di tutup. pastinya ini kerja puak PR yang cuba untuk mengatakan penipuan oleh BN.ini bukan tipu tapi benar2 berlaku. Petugas SPR cikgu kemas, isteri orang BN sendiri menyaksikannya

    ReplyDelete
  2. Petugas BN di Ijuk patut membuat laporan atau buat petisyen terus sekiranya terdapat unsur-unsur sabotaj dan jumlah perbezaan undi yang meragukan.

    ReplyDelete