Wednesday, May 29, 2013

Hadiah Pertama Pakatan Untuk Rakyat....


  
 
 
 
 
 

Bukan nak mengungkit, cuma sekadar nak mengulang bicara. Dulu semasa kempen PRU12, sibuk puak-puak PAS melanyak kerajaan UMNO/BN Selangor tentang isu babi. Siang kisah babi, malam kisah babi dan subuh juga kisah babi. Kerajaan PAS akan menghapuskan babi sekiranya berjaya mendapat kuasa hasil kerjasama dengan PKR dan DAP.
 
Akhirnya rakyat terpengaruh dan selain daripada ratusan janji PRU12, maka isu babi dan isu kilang arak yang siap dengan sepanduknya melintang di merata tempat telah berjaya memenangkan pakatan di Selangor.
 
Sebagai hadiah kepada pengundi yang sudah memilih pakatan maka kerajaan Selangor yang turut disertai oleh PAS telah memberikan hadia kemenangan yang berharga iaitu ladang bai menerima peruntukan sebanyak RM100 juta. Amik kaw!!!
 
Kini segala janji ditabur lagi, siang dan malam, nak hapus itu dan ini, nak turunkan itu dan ini. Kerajaan UMNO/BN zalim, kerajaan pakatan perihatin dan berkebajikan. Maka riuh rendahlah mereka untuk menurunkan harga minyak dan menghapuskan tol. Maka sekali lagi rakyat Selangor tertipu dan pakatan dipilih sekali lagi untuk menerajui Selangor dengan kemenangan yang lebih besar.
 
Maka sebagai hadiah pertama dari kerjaaan pakatan Selangor ialah kenaikan caj parking lereta di Shah Alam dari 40 sen sejam pertama kepada 60 sen sejam pertama. Yang lain-lain akan menyusul kemudian. Yang penting rakyat mesti disusahkan dulu sebagai hadiah memenangkan pakatan. Kemudian tunggulah kenaikan kadar sewa premis seperti yang Khalid selalu cakap, sewa mahal pun ada orang nak sewa. Harga rumah tinggi juga ada orang nak beli, maklumlah Selangor kan negeri maju.
 
Sibuk puak pakatan memperkatakan dan merekasaya cerita berkenaan dengan kenaikan harga roti, harga garam dan harga minyak sebaik sahaja BN kembali memerintah kerajaan pusat. Itu adalah kerja-kerja penipuan oleh cybertropers mereka untuk menaikkan suhu kemarahan rakyat selepas PRU ini.
 
Rupanya dalam diam-diam kerajaan pakatan sudah ada agenda untuk menaikan kadar sewa petak kereta. Sekali lagi amik kaw!!!  Kisah menarik ada di sini. mesti baca. 
 
Kadang-kadang pakatan ini membuat janji yang tidak masuk akal. Contohnya dalam isu penghapusan tol di Lebuhraya Utara Selatan. Sebenarnya mereka mendapat idea tersebut daripada saudara mereka dari parti PAP di Singapura.
 
Setiap tahun jumlah pelancong ke Malaysia meningkat. Daripada 26 juta yang tiba pada tahun lepas, 16 juta adalah dari Singapura. Dari jumlah tersebut yang menggunakan Lebuh Raya Plus dari JB sehingga ke Bukit Kayu Hitam mungkin sekitar 9 juta kenderaan Singapura yang berulang alik atas pelbagai urusan di Semenanjung ini. Kiralah sendiri berapa ratus juta kehilangan hasil kutipan tol sekiranya semua plaza tol dihapuskan dan kenderaan asing ini sedia mengguna pakai segala kemudahan yang disediakan oleh kerajaan Malaysia di sepanjang perjalanan mereka. Seperti kata Nuar, Negara ini bukan mak bapak dia yang punya...
 
Kemudian paparan di TV tadi menyaksikan betapa tersengeh-sengehnya Tian Chua dan Hishamuddin Rais yang macam bapok tu di perkarangan mahkamah. Mereka melakukan kesalahan namun di wajah mereka tiada sedikitpun tanda kekesalan malah menunjukkan riak air muka kebanggaan pula. Nurul Izzzah biasalah apabila sahaja rakan tarinya didakwa di mahkamah, maka dia akan menunjukkan rasa cemas yang berlebihan dan terkedek-kedek dia. Pantang betul dia jika Tian Chua ini menghadapi sedikit masalah, maka dialah yang akan ke hadapan.
 
Cuba seorang penduduk marhean Lembah Pantai di dakwa di mana-mana mahkamah, sudah pasti dia tidak akan ambil kisah, tidak ambil pusing dan tidak ambil peduli. Namun Tian Chua adalah insan istimewa kepadanya dan segala rupa simpati mestilah ditunjukkan secara berlebihan. Melihat riak air mukanya tadi seolah-olah Tian Chua di dakwah di bawah sksyen 302 atau 39b yang membawa hukuman mati. Begitulah yang terpancar di wajah Nurul Izzzah hari ini.
 
 
 
PEMBANGKANG KAKI TIPU, DAH KALAH TERIMALAH HAKIKAT YANG RAKYAT TOLAK PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment