Thursday, May 30, 2013

Dulu Naib Presiden, Kini Timbalan Presiden Pula Terkeluceh..

 
  
Malu ahhhh!!! terima kasih lantik I!!!!!
 
 
Heboh sedikit masa dahulu tentang kedudukan Husam Musa yang tidak dilantik sebagai Exco dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Kelantan. Menurut Ahmad Yaacob nama Husam adalah yang teratas sekali semasa dipersembahkan kepada Baginda Sultan. Dia di tolakkkkkkkkk!!!!
 
Husam bukan sahaja merupakan Exco kanan dalam kepimpinan Nik Aziz dahulu yang merupakan antara orang kepercayaan Nik Aziz, tetapi dia juga merupakan Naib Presiden PAS yang masih berkuat kuasa iaitu orang nombor tiga parti.
 
Berlaku kekecuhan dan rasa tidak puas hati dikalangan penyokong Husam ketika itu. Berlaku demontrasi (budaya merekalah tu) di depan Istana dan di pejabat Menteri Besar yang baru. Kain rentang dan sepanduk dinaikkan oleh sejemput penyokong Husam.
 
Sudahla dia ditolak di Putrajaya walaupun dengan bantuan pengundi hantu dari Bangla dan juga hasil tipu muslihat dari SPR dan UMNO/BN, dia juga tidak diterima oleh rakyat Kelantan sendiri atau lebih khusus lagi Kebawah Duli Tuanku tidak beberapa pekenan dengan dia tu. Hahaha...
 
Kini terjadi pula di Selangor. Assmin Ali, Timbalan Presiden PKR dan orang nombor dua parti juga tidak dilantik menduduki kerusi Exco Selangor. Baca di sini.
 
Kita tidak pasti apakah ketiadaan Assmin disebabkan nama beliau di tolak oleh Baginda Sultan atau ditolak oleh Khalid Gagap atau boleh juga Assmin sendiri yang menolaknya. Mungkin dia merasakan jawatan sebagai Exco amat kecil berbanding dengan kedudukan beliau sebagai orang penting dan orang nombor dua parti.
 
Mungkin dia merasakan dia tidak layak untuk di suruh arah oleh MB nanti. Jatuh air muka dia. Jatuh maruah dia di mana sepatutnya dia yang menyuruh arah Khalid sepanjang masa.
 
Yang menariknya 'buah hati' Khalid iaitu Elly Kangkang, nampaknya kekal dan ini sudah tentu 'membahagiakan' Khalid dan menambahkan aura atau semangat kentalnya untuk mentadbir dan memajukan Selangor ke arah yang lebih gemilang.
 
Kehadiran Elly Kangkang sentiasa di sebelah beliau terutamanya semasa memberikan kenyataan media kelak sudah tentu menambahkan ceria hidup Khalid ini dan diharapkan ke gagapan dia akan berkurangan. Hahaha..
 
 
PEMBANGKANG KAKI TIPU, DAH KALAH TERIMALAH HAKIKAT YANG RAKYAT TOLAK PAKATAN.
 

No comments:

Post a Comment