Monday, November 26, 2012

Slogan Yang Terkena Ke Batang Hidung Sendiri..


 


Bukanlah nak mengunkit-ungkit, tetapi ini kenyataan. Pertukaran Regim dalam sesebuah negara tersebut akibat campur tangan asing terutamanya Amerika dan NATO, tidak menjamin kestabilan dalam sesebuah negara tersebut. Silap hari bulan rakyat yang kononnya inginkan kebebsan, semakin tertekan dengan pemerintahahn regim baru.
 
Sebab itu rakyat jangan mudah terpengaruh dengan momokan kuasa asing bahawa sesebuah kerajaan itu perlu ditukar untuk menjamin masa depan yang lebih baik untuk rakyat. Belum tentu.
 
Pertukaran regim pula melalui cara songsang seperti rusuhan, pemberontakan dan demontrasi jalanan, dan bukannya melalui proses peti undi.Harap-harap rakyat Malaysia tidak terpengaruh dengan dakyah parti pembangkang yang ditaja oleh NGO luar negara dan peniaga Yahudi dari seluruh dunia.
 
Terkini hari ini berita melapurkan bahawa berlaku pergolakan besar di Mesir. Kepimpinan Morsi ditentang oleh segelintir rakyat Mesir. Morsi mungkin tidak mengikut sepenuhnya saranan kuasa luar sebab itu beliau walaupun baru sahaja mengambil alih pemerintahan telah tidak disenangi oleh kuasa luar terutamanya Israel.
 
Mungkin selepas ini akan kita lihat semula betapa Mesir akan kembali bermandi darah, sama keadaannya ketika rakyat Mesir atas nama demokrasi merusuh untuk menggulingkan Presiden Hosni Mubarak tidak lama dahulu.
 
   
Sebelum itu atas bantuan luar juga Iraq musnah, Sadam digantung, keluarganya dibunuh namun rakyat menderita sehingga ke hari ini. Libya yang aman damai, segala-galanya percuma disediakan oleh Gadaffi, namun atas hasutan halus pihak luar rusuhan berlaku, setiap hari yang melumpuhkan segala apa yang ada. Akhirnya Gadaffi dibunuh dan kini keadaan rakyat Libya tidaklah lebih baik daripada zaman Gadafi.
 
Lubnan, Jordan, Gaza, Tunisia, Iran dan Yemen semuanya diganggu oleh kuasa luar dengan cara yang sama iaitu menghasut sekumpulan rakyat supaya bangun memberontak menentang kerajaan yang sedia ada dengan membekalkan senjata. Afghanistan tak yah cakaplah memang dah hancurpun.
 
Syria hanya menunngu masa untuk pertukaran regim dan menunggu masa untuk ranap akibat rusuhan dan pemberontakan rakyatnya. Syria juga akan menerima nasib yang sama seperti Mesir kelak.
 
Selepas sesebuah negara tersebut bertukar kepimpinan  yang menurut kehendak dan acuan barat, selalunya mereka akan terkial-kial untuk memulihkan keadaan. Bukan mudah untuk membangunkan negara yang telah musnah. Barat dan kuncu-kuncunya hanya akan berpeluk tubuh sambil menunggu peluang untuk mendapatkan tender dan kontrak yang lumayan untuk membangunkan semula negara berkenaan.  
 
Muga rakyat Malaysia tidak sekali-kali menerima campur tangan asing ini. Biarlah negara ini ditentukan oleh rakyat negara ini. Australia mengambil pendekatan yang bijak dengan menolak campur tangan dalam PRU Malaysia walaupun di desak dan dirayu oleh Nuar Brahim.
 
Dataran Tahrir Mesir 
 
Walaupun rakyat Malaysia pernah digembar gemburkan supaya mengikut cara rakyat Mesir namun nampaknya majoriti masih boleh berfikir secara matang dan menolak keganasan.
 
Kini moto atau slogan PKR pada mula-mula dahulu 'Rakyat Hakim Negara' amat digeruni oleh Nuardan bakal terkena batang hidung sendiri, kerana dia telah nampak segala petanda adalah menjurus kepada kemenagan UMNO/BN. Rakyat akan sekali lagi menjadi hakim dan rasanya rakyat akan memilih BN semula. Tanda mutakir adalah program Jelajah Merdeka Rakyat di Shah Alam yang dihadiri oleh cuma 300 orang setelah ahli Pas akar umbi memulaukannya kerana tidak mahukan Nuar menjadi Perdana Menteri.
 
Slogan Pas 'ubah sekarang, selamatkan Malaysia' sudah diketawakan oleh rakyat. Rakyat bertanya kembali apa yang perlu diubah, apa yang nak diselamatkan.. Imam di masjid Al Falah Ulu Yam itupun masih tetap selamat walaupun menentang kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat tak perlulah sampai nak menukar kerajaan. Berdoa di tengah padangpun sudah cukup, mesej sudah sampai kepada pemimpin kerajaan  dan UMNO/BN pasti akan menjadikan negara ini lebih aman makmur nanti.
 
Slogan 'negara berkebajikan' rakyat nampak sejak 50 tahun dahulu kerajaan UMNO/BN menjaga fakir miskin, murid luar bandar dengan pelbagai bantuan kebajikan. Kini Pas sibuk pulak dengan negara berkebajikan mengikut acuan DAP. Malulah sikit, Pas ketinggalan kebelakang selama 50 tahun berbanding UMNO/BN. Ibarat merentas desa, UMNO/BN sudah 5 kilometer dihadapan baru Pas nak meulakan langkah pertama..    
 
'Demokrasi sudah mati' slogan DAP dan PKR, hahaha.. rakyat sekali lagi ketawa. Cakap tak serupa bikin dan bikin tak serupa cakap. Dalam PKR ada demokrasi??? ada??? Dalam DAP ada demokrasi??? ada???. Dalam Pas ada demokrasi??? tak ada.. bercakap sikit kena cantas, kena pecat. Tengok macam UMNO berbuih mulut Tamrin Ghaffar mengkritik UMNO, pun masih tak kena pecat. Puas dia mintak dipecat dengan pelbagai cara, mati akal dia.
 
Slogan "hapuskan rasuah dan hapuskan kroni' hahaha.. ada ke usaha dalam PKR nak hapuskan rasuah?? ada?? ada usaha nak hapuskan kroni??? ada?? menambah adalah.. sekali lagi slogan2 pakatan ini menjerat diri sendiri.

'Membangun bersama Islam' hahaha... sekali lagi jadi bahan ketawa. Apa yang dia bangunkan mengikut acuan Islam??? Ada nampak yang besar-besar??? setakat mengatakan tukang gunting wanita tak boleh mengunting lelaki tu adalah.. Mengzalimi rakyat tu ke yang mereka andaikan membangun bersama Islam..
 
Slogan 'SPR Menipu' Rakyat nampak semakin SPR 'menipu' semakin banyak pula kerusi yang pakatan menang. Semakin ramai dakwaan pengundi hantu semakin bertambah pula pengundi yang menyokong mereka. Yang sebenarnya pembangkang sedar kenapa rakyat dalam PRU12 menolak UMNO/BN. Mereka juga jelas tentang isunya. Namun mereka kini tenggelam disebabkan usaha-usaha pemulihan yang dilakukan oleh Presiden UMNO merangkap Pengerusi Barisan Nasional. Tunggu jelah saat pakatan hendak berkubur tak lama lagi.
 
TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN.

2 comments:

  1. sonang dan mudah dipaham...

    mano ada yang ideal

    ReplyDelete
  2. orang tua pernah berpesan, jangan terpengaruh dengan kepetahan seseorang bercakap,seorang yg petah bercakap selalunya untuk menutup kelemahanya yg tak tau berkerja.

    ReplyDelete