Saturday, September 29, 2012

Habislah Pakatan..Bajet Pilihanraya Mendapat Reaksi Positif..



Naib Presiden PAS tak sabar2 nak ucapkan tahniah pada PM selepas pembentangan bajet..siap tunggu dekat kereta PM tu. Sikit hari lagi kena pecatlah tu..
 
 
Dalam media sosial berlambak dah komen pasal bajet 2013 samada dari Puak Pakatan mahupun dari kem BN. Pemimpin pembangkang selain mengutuk bajet ini turut mengatakan ini bajet PRU13. Memanglah PM sendiri mengakui diakhir ucapannya bahawa ini bajet terakhir sebelum PRU. Dia tidak berselindungpun. Malah PM siap merayu supaya rakyat terus memberi mandat kepada BN untuk terus memerintah jika mahu pengurusan ekonomi negara ini ditadbir dengan betul. PM siap beri amaran supaya jangan tergoda dengan janji-janji manis pembangkang kerana akan buruk padahnya.

 

Baca kenyataan LGE di atas, macamlah di Pulau Pinang tu dia tak mengamalkan kroni. Apek ni terlupa agaknya bahawa semua rakyat adalah kroni BN. Dia ni hampir pitam apabila jumlah pembayar cukai semakin berkurangan pada tahun hadapan sebanyak 1.7 juta lagi apabila kadar cukai diturunkan sebanyak 1%. Eloklah tu, tak adalah banyak sangat duit rakyat yang 'disalahgunakan' oleh kerajaan.
 
Apa yang dia merepek ni, dia kata banyak projek untuk kroni, lupa ke dia semua projek tu 90%  akhirnya akan pergi kepada usahawan Cina dan sebahagiannya adalah ahli DAP. Eloklah tu. Projek mesti ada, pembangunan mesti berterusan, ekonomi mesti dirangsang, baru negara makmur dan tidak jadi macam Sweeden, Greece, Belgium dan Sepanyol. 
 
Kroni UMNO??? Tan Sri Syed Mokhtar??? subsidi gulapun sudah ditarik balik sebanyak 20 sen, hilang duit percuma beliau. Hairannya masa Robert Kuak membekal gula dulu tak ada pulak Nuar ni bising pasal subsidi gula ni. Bila Tan Sri Syed Mokhtar menjual gula, sampai dalam Parlimen Nuar komplen. Memang dia ni tidak boleh tengok Melayu berjaya. Memang dia ni ada rasa iri hati. 
 
Hutang jangka pendek negara pun  apek ni bisingkan, reserve negara naik tidak pulak di sebutnya. Lebih RM400 bilion, cukup untuk 9 bulan import tertangguh..Makno ea, kok tak ado ekspot pun bulih botahan solamo sembilan bulan, tak yah pinjam daghi IMF doh.
 
 
Taulah kerajaan mana nak cari duit tu.. apolak susah ati bona anak Nuar ni..
 
 Ni seorang lagi yang suka cakap lepas. main cakap sahaja, entah apa yang dia cakap dia sendiri agaknya tidak faham. Dia nipun tak ada kerja sangat ni, kerja utama dia ialah bergambar dengan Tian Chua. Dimana ada Nurul di situ ada Tian dan sebaliknya. Macam belangkas kata orang dan juga macam Khalid sama Elly Wong, tak boleh berpisah... hahaha..
 
 
 
 
 
 
 
Semasa bajet sedang dibentangkan beberapa kali PM diganggu oleh sorakan pembangkang. Yang paling pembangkang fobia ialah apabila setiap kali perkataan 'janji ditepati' disebut oleh PM. Nyata sekarang pembangkang amat meluat dengan dua patah perkataan tersebut. Setiap kali 'janji ditepati' disebut, maka setiap kali itulah muka pemimpin pembangkang lebam seolah-olah kena penumbuk sulong. Setiap kali perkataan itu disebut, maka rakyat secara spontan akan teringat betapa mungkirnya segala janji-janji pembangkang. Janji ditepati mengingatkan rakyat bahawa pembangkang memang tidak boleh diharap untuk membela nasib rakyat. Sebab itu puak-puak pembangkang kini menganggap 'janji ditepati' sebagai perkataan paling sensitif dalam dunia ini.
 
Sesuatu yang tidak ada pada pemimpin pembangkang tetapi ada pada PM ialah apabila dia habis berucap membentangkan sesuatu yang besar untuk rakyat dan negara dia akan bertawakkal kepada Allah. "Kepada Allah kita berserah.." begitu selalu katanya mengakhiri ucapan beliau. Jokiden dah perasan banyak kali dah.. Maknanya beliau yakin dengan sebarang keputusan yang beliau ambil.

Dalam orang sibuk memuji bajet 2013 ini Nuar memilih untuk menjadi kera sumbang. Dia memperlekehkannya. Memang itu cara dia, semua yang UMNO/BN buat mesti diperlekehkan. Katanya bajet ini hanya gimik semata-mata jika nak dibandingkan dengan bajet pembangkang. Buat apa dia sibuk-sibuk nak buat dan bentangkan bajet, kan buang masa sahaja. Buatlah kerja-kerja lain yang lebih berfaedah untuk rakyat.

Untuk membuktikan bajet kitar semula dia lebih baik, maka sibuk pulak dia mengajak PM berdebat dengan dia tentang bajet. Ish..ish.. bukan taraf dia nak berdebat dengan PM. PM hantar Ketua Pemuda je Isnin ini untuk berdebat dengan dia.. Ada berani???? Rakan-rakan Nuar dalam Pakatan Haram kehilangan punca untuk memberi komen terhadap bajet ini. Namun jawab tetap jawab bila wartawan tanya. Jika jawapan itu kelak akhirnya memakan diri sendiri, maka mereka akan tuduh media arus perdana yang putar belit.

Semua wajah tersenyum riang, tanda senang hati selepas bajet dibentangkan oleh PM kecuali wajah-wajah pemimpin pembangkang. Ado yang bongih, ado yang masam moncuko, ado yg lomau dan layu, ado yang sughul macam orang kehilangan bini dan ado yang bowajah kolat..PM pun ado sobut, lopeh ni subsidi hanyo untuk yang layak sahajo, makno ea oghang kayo macam Nuar tak da[pek subsidi laie doh.. agree or angry???? Payah yo tu klu sekarang isi minyak bas mewah RM200.00 dapek subsidi RM200.00, lopeh ni kono bayar RM400.00 ponuh..
 
 
Lawatan PM ke Paroi NSDK 29/9/12
Macam ni punya sokongan berani pulak pembangkang angan-angan nak tawan NSDK..



 

"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean. "Janji Ditepati" BN.

No comments:

Post a Comment