Thursday, August 23, 2012

MCA Pun Turut Terjebak Dengan Isu Hudud... Cekap Sungguh Pembangkang Ni..



Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin

 
Presiden MCA, MCA Kedah dan MCA Selangor akhirnya terseret sama dalam isu hudud PAS. Dulu selama berkongsi kuasa dengan UMNO, MIC serta lain-lain komponen parti, MCA tidak langsung hairan dengan isu hudud ini. Kini keadaan telah menjadi bertambah rumit dengan komen-komen yang dikeluarkan oleh pemimpin parti komponen kedua terbesar BN ini.
 
Memangpun PAS dan DAP berhasrat mengheret bukan sahaja MCA, bahkan juga MIC dalam isu hudud ini. PAS tahu sebahagian besar orang UMNO akan naik suhu kemarahannya sekiranya ahli dan pemimpin MCA kerap menyebut isu hudud ini. Bagi orang UMNO dan Melayu Islam yang atas pagar, orang bukan Islam tidak selayaknya memperdebatkan isu-isu sensitif tentang agama Islam.
 
Samada DAP melalui Karpal Sinki dan PAS melalui Nik Aziz atau Taliban berdebat tentang isu hudud ini secara bersandiwara atau secara serious, mereka sebenarnya meraih keuntungan politik. Yang pemimpin MCA dan pemimpin UMNO hendak turut serta pasal apa. Sepatutnya kita gelakan sahaja mereka ini apabila sibuk memainkan isu hudud ini. Tak ke manapun. Tak ada mananya PAS nak laksanakan hudud ni.. 
 
Isu hudud, isu sekolah Cina, isu Budaya Cina, isu SPR, isu rasuah, isu moral, isu pengundi hantu dan isu royalti minyak kepada Kelantan, Terengganu dan Sabah pasti kedengaran setiap kali menjelang pilihanraya umum. Tidak ada apa yang hendak dihairankan. Isu Royalti minyak pula mereka akan cuba heret YBM Tengku Razaleigh Hamzah. ini sejak dahulu. Selepas sahaja pilihanraya selesai, semua isu tadi senyap sunyi, hilang entah kemana.
 
Wakil-wakil rakyat pembangkang yang menang akan menikus dan asyik mengira laba yang mereka dapat setelah menang di kawasan-kawasan tertentu. Ada mereka kisah dengan semua isu itu tadi selepas itu. TAK ADAAAAAAAAAAAAAAAAA....
 
MCA jikapun mereka menjadi juara kepada kaum Cina dengan isu-isu berkenaan, belum tentu pengundi Cina akan mengundi calon2 mereka.  Pengundi Melayu pula akan berasa tersinggung dan akan mengundi calon pembangkang atau tidak langsung keluar mengundi sebagai tanda protes dan akibatnya calon MCA akan banyak kehilangan undi.
 
Dalam semangat setiakawan BN sejak 50 tahun dahulu MCA sepatutnya mengaku timbul dan tenggelam bersama BN khususnya UMNO. Pasti calon MCA akan mengalahkan calon DAP. Mengapa nak menambahkan kerja dan tugas pemimpin BN untuk menangani isu ini pula.
 
Jika Karpal Singki dan pemimpin PAS kekal dengan pendirian masing-masing tentang isu hudud ini, maka penyokong setia masing-masing pasti kekal bersama mereka.
 
Nik Abduh bertanya apa bezanya Karpal Sinki menolak hudud dengan Tun M menolak hudud. Penyokong PAS cuba diyakinkan bahawa masih boleh diterima sekiranya Karpal Sinki menolak hudud sebab dia kafir, dan pada masa yang sama mereka cuba menggambarkan betapa tidak patutnya Tun M dan UMNO menolak hudud sebab mereka adalah Islam.
 
Bezanya ialah: Semasa Tun M menolak 'hudud PAS' (Hudud PAS dengan Hudud Allah adalah berbeza sebab itu pemimpin PAS pun takut nak melaksanakan hukum hudud mereka itu. Siapa cakap? Hj Hadi yang cakap.. bila dia cakap? masa dia dapat Terengganu dulu..) siang malam, pagi petang dan tidak cukup tanah puak-puak PAS ni mengutuk Tun M. Namun apabila Karpal Sinki menolak hudud, senyap sunyi pulak kebanyakan pemimpin PAS ini, malah ada yang cuba mempertahankan tindakan Karpal Sinki. Bila nik Abduh cuba mengaitkan Tun M dengan isu ini sekarang maka seolah-olah dia nak memberitahu bahawa tindakan karpal ini tak seberapa penting jika hendak dibandingkan dengan tindakan Tun M dulu. Ish..ish..ish..lomeh den.
 
Sebenarnya mereka berpakat, mereka bersandiwara dan mereka berlakon dalam isu ini. Lagi lama dimainkan, lagi mereka suka, sebab kedua-duanya mendapat keuntungan politik sekurang-kurangnya mengawal penyokong setia mereka daripada beralih angin. 
 
Malaysia di bawah BN selama 50 tahun ini sudah cukup baik dah.. Sedikit sebanyak kelemahan yang ada sedang diperbaiki pula oleh DS Najib. Kajilah dan hujahlah ikut manapun BN masih pilihaan yang terbaik untuk rakyat berbilang kaum di negara ini. Hakikat ini tidak mudah dinafikan kecuali oleh orang yang di dalam jiwanya memang telah sedia wujud sikap untuk membangkang sepanjang masa. Begitu juga dengan mereka-mereka yang ingin menjadi hebat...lalu merelakan diri mereka bersekongkol dengan puak-puak pembangkang ini.
 
 
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. 
 

"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment