Wednesday, August 29, 2012

Kenapalah DSN Yang Jadi PM, Kenapa Tidak Nuar Brahim

 
 
 
 
DSN dengan bekas calon Presiden Amerika..
 

 
 

 
Allah beri kuasa kepada sesiapa yang Dia kehendaki dan Allah juga berkuasa menarik kuasa daripada sesiapa yang Dia kehendaki. Allah maha mengetahui.
 
Jika semuanya akur dengan ketentuan tersebut agaknya tidaklah politik Malaysia begitu gawat seperti yang berlaku hari ini.
 
Malaysia sebenarnya berada dalam landasan yang betul dari segi hala tuju pembangunannya dan pentadbirannya. Berlaku sedikit sebanyak kepincangan di sana sini adalah lumrah dan boleh diterima dan kerajaan yang diterajui oleh BN ini secara berterusan memperbaikinya.
 
Namun gambaran yang diberikan oleh pihak pembangkang dengan kerjasama rakan sekongkolan mereka media luar terutamanya media Barat adalah sebaliknya seolah-olah Malaysia ini bakal terjerumus ke kancah anarki yang serious, Malaysia bakal jadi padang jarak padang terkukur dan untuk menyelamatkan keadaan, rakyat mesti menukar regim ini dari BN kepada pembangkang dalam PRU 13 nanti.

Ramai berpendapat politik Malaysia tidak bermusim lagi.. ianya sepanjang masa sehinggakan tumpuan kerajaan yang memerintah terpaksa dibahagikan kepada dua agenda utama. Satu untuk membangunkan negara demi kepentingan rakyat dan satu lagi untuk menangani kerenah politik yang ditimbulkan oleh pembangkang. Lihat di sini.

Menangani kerenah pembangkang ini sebenarnya amat membebankan kerana mereka bukannya membangkang demi kebaikan atau bukannya membangkang secara membina. Mereka membangkang untuk kemusnahan, untuk membunuh dan untuk mendapatkan kuasa. Segala yang baik yang kerajaan lakukan cuba disembunyikan dan segala yang tidak baik didedahkan secara berlebihan tanpa belas kasihan. Ada juga cerita atau fitnah yang sengaja dicipta untuk mempengaruhi pemikiran rakyat.

PM DSN telah berkali-kali menyatakan dia tidak pernah gentar untuk berhadapan dengan pembangkang dalam cara yang demokratik dan penuh berhemah. Namun pendekatan yang diguna pakai oleh puak pembangkang amatlah kotor dan menjijikkan.

DSN telah begitu lama dalam senario politk negara dan beliau mendaki tangga sehingga ke kemuncak kerjaya ini dengan penuh tertib bermula sejak berusia 22 tahun.

Pelbagai jawatan parti dan kerajaan yang beliau sandang sehingga mematangkan beliau. Beri sedikit masa lagi rakyat akan dapat merasai nikmatnya. Malaysia akan mempunyai seorang lagi Dr Mahathir jika DSN terus mendapat mandat dari rakyat.

Beliau menjadi PM sebabnya ialah beliau dipilih oleh Allah menjadi Presiden UMNO. Takkanlah beliau menjadi Presiden UMNO tetapi pada masa yang sama Presiden PKR pulak iaitu Dr Wan Azizah yang menjadi Perdana Menteri. Senario seperti di India di mana Presiden parti yang berkuasa tidak menjadi Perdana Menteri mungkin lambat lagi berlaku di sini.

Di Malaysia buat beberapa tempoh lagi, sesiapa yang ingin menjadi Perdana Menteri mestilah terlebih dahulu berusaha untuk menjadi Presiden UMNO, iaitu parti politik terbesar di negara ini. Hakikat ini disedari oleh semua orang. Hj Hadi sedar tu. Nuar Brahim faham hakikat tersebut. Kit Siang juga sedar tentang senario ini.

Presiden Morsi, Presiden Barrack Obama dan Presiden Sosilo juga ngerti tentang hakikat ini. Sebab itu ramai yang berhempas pulas untuk menjadi Naib Presiden UMNO, Timbalan Presiden UMNO dan seterusnya Presiden UMNO.

Selepas ini apakah Tan Sri Muhyiddin, Dr Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Hisham atau Datuk Shafie akan menjadi Presiden UMNO seterusnya menjadi Perdana menteri? Hanya Allah yang tahu. Cuma rekod sebelum ini sesiapa yang memakai gelaran 'Tan Sri' belum ada yang menjadi Perdana Menteri. Jika Datuk Ali Rustam, KJ atau Datuk Mukhriz nak jadi Perdana Menteri, jangan terima anugerah 'Tan Sri' bila di tawarkan.. Hahaha... 

Nuar Brahim telah hampir sangat untuk menjadi Presiden UMNO seterusnya menjadi Perdana Menteri, namun apakan daya dia sendiri sudah tentu tidak mampu menolak takdir Allah swt. Allah menetukan DSN menjadi Perdana Menteri Malaysia, so berlakulah sebab musabab yang tidak memungkinkan Nuar Brahim menjadi Perdana Menteri. Apapun dia masih boleh terus berusaha..  

 
"Orang gila lebih waras daripada orang tidak gila"  Mahpooozzz Bean.

No comments:

Post a Comment