Friday, December 14, 2012

Ini Disebabkan Terlampau Ego Atau Lupa Daratan Ke Ni..


"Ekau jangan main-main Khalid, tosilap cakap mampusss!!!, jangan jadi Taliban!!"
 

Tan Sri Khalid Ibrahim dilaporkan berkata bahawa buktikan dahulu yang ibu-ibu tunggal yang berjumlah beribu-ribu orang di Selangor tersebut telah benar-benar mengundi PKR, DAP atau PAS, barulah berhak menuntut royalti RM100 sebulan yang dijanjikan itu.
 
Terkedu juga kita mendengarnya kerana dia boleh sesuka hati memperbodohkan daya pemikiran ibu tunggal berkenaan. Jika itulah pra syaratnya maka Khalid perlukan kelulusan khas daripada SPR supaya wakil-wakil pemerhati pembangkang dalam setiap bilik mengundi dibenarkan membuat catatan siapa yang pengundi pangkah dan membawanya kepada Khalid untuk dibayar royalti.
 
Sistem demokrasi kan jelas setiap undi itu sulit dan apabila rakyat telah membuat keputusan dan kerajaan telah dipilih serta dibentuk, maka menjadi tanggung-jawab kerajaan yang memerintahlah untuk menjaga segala kebajikan rakyat di bawah jajahan takluknya.
 
Kan itu juga yang selama ini dituntut oleh pembangkang sehinggakan mereka diajar supaya jangan berterima kasih kepada setiap budi baik kerajaan UMNO/BN kerana itu memang telah menjadi kewajipan dan di pihak rakyat pula sudah menjadi hak termaktub.
 
Jika cara Khalid inilah yang nak diikut oleh UMNO/BN, maka jawapnya suku kakitangan kerajaan tidak akan mendapat bonus pada 18 Disember ini. Lebih mudah lagi untuk mengenal pasti ialah mereka yang telah pencen dan akan menerima bonus pada 17 Disember depan sekiranya telah menyertai parti pembangkang maka ikut cara Khalid tak yak dapat bonuslah. 
 
Layanlah dengan cara baik rintihan ibu-ibu tunggal tersebut wahai MB. Jangan bercakap ikut sedap mulut sahaja. Jangan tunjukan sangat ke egoan tersebut. Melepaskan hajat ibu-ibu tunggal serta janda-janda kan ke besar sangat pahalanya.
 
Atau mengaku sahaja bahawa janji tersebut tidak aklan dilaksanakan kerana duit Selangor dah kering, atau duit sudah digunakan untuk urusan lain yang lebih penting atau duit ada tetapi untuk digunakan sepenuhnya dalam PRU13 kelak. Senang cerita.
 
Tak perlulah nak ikut cara DAP PP yang mengatakan janji-janji tersebut tidak perlu ditepati kerana ia janji yang tidak disengajakan. "Ingat kita tidak boleh menang hari tu.."
 
Jika hati ibu-ibu tunggal ini terus disakiti bayangkan kesannya kepada sokongan yang bakal hilang kelak 6000 orang kali dengan 4 orang dalam sekeluarga, jumlahnya sudah melebihi 20,000 tu. Dalam saat getir ini satu undipun penting wahai 'MB terbaik' dan MB yang mempertikaikan kemampanan ekonomi negara seperti unjuran yang di buat oleh Morgan S.

Mengenai air bersih di Selangor Khalid dilaporkan sanggup bertahan sehingga 100 tahun, dia tidak akan tunduk dengan isu Langat 2. Apa salahnya beri kerjasama demi untuk rakyat kerana masalah akan menjadi lebih rumit selepas 5 ke 10 tahun dimana Khalid mungkin sudah tidak ada lagi dalam senario politik tanah air.
 
 
1MALAYSIA TOLAK FITNAH, TOLAK PKR, DAP DAN PAS, SELAMATKAN MALAYSIA DARI PAKATAN.

No comments:

Post a Comment